  • 1. Data: 2003-03-04 14:21:44
    Temat: prywatny komputer do firmy
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Mam komputer złożony z części w zeszłym roku i dwa lata temu, a teraz
    chciałbym wciągnąc go do firmy.
    Części kosztowały ok. 2000 (2 lata temu) i monitor 1000zł (rok temu), więc
    nie idzie to jako środek trwały tylko do ewidencji wyposażenia.
    Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów? (odpisałem
    to od podatku przy zeznaniu rocznym). Czy może niższą (komputer przez rok
    się zestarzał)? Będę chciał kiedyś coś do niego dokupić i nie chce by
    przekroczył 3500zł.

    W którą kolumnę wpisuję to do KPiR - kol. 14 pozostałe wydatki? I wartość z
    Vatem czy bez?

    ---
    yba

  • 2. Data: 2003-03-04 17:40:58
    Temat: Re: prywatny komputer do firmy
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 4 Mar 2003 15:21:44 +0100, w <b42cf0$rv3$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "yba" <y...@N...pl> napisał(-a):

    > Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów? (odpisałem
    > to od podatku przy zeznaniu rocznym). Czy może niższą (komputer przez rok
    > się zestarzał)?

    Aktualną wartość.

  • 3. Data: 2003-03-05 00:12:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, yba wrote:
    [...]
    >+ Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów?

    Są dwi szkoły: "zdroworozsądzkowa" (czyli aktualna wartość)
    i "literalna" (czyli "suma poniesionych wydatków").
    W podatkach zdrowego rozsądku nie widać...
    Przyznam że osobiście zaliczałem sprzęt na początku DG bez
    uważania co *literalnie* jest w ustawie - i zaliczyłem wartość
    rynkową.
    Co jest w ustawie - sprawdź w art. 22g.1.1 !
    "Zdroworozsądkowo" jest dla spółki... (22g.1.4)

    >+ (odpisałem to od podatku przy zeznaniu rocznym).

    Sprawa śliska... dla ŚT jest jawny zapis, dla KUP... hm...
    "Mój" US pytany ustnie zażądał pytania pisemnego :), odpuściłem
    i nie wliczyłem drukarki (też była "odliczana") do DG.

    >+ Będę chciał kiedyś coś do niego dokupić i nie chce by
    >+ przekroczył 3500zł.

    A właśnie: co ci przeszkadza mieć go "na ŚT" ?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-05 00:14:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, Radosław Popławski wrote:
    [...]
    >+ "yba" <y...@N...pl> napisał(-a):
    >+
    >+ > Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów?
    [...]
    >+ Aktualną wartość.

    Możesz zaagrumentować ? Do tego że też tak zrobiłem się już
    przyznałem. Ale od tego czasu n+5 raz przeczytałem kawałek
    Ustawy (kiedy ktoś zwrócił uwagę na to co tam napisano ! :)).
    No i o ile twoja odpowiedź wygląda logicznie - to pytanie
    brzmi "a jaka podstawa prawna" ?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-05 07:55:55
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    yba wrote:

> [...]
    > dokupić i nie chce by przekroczył 3500zł.
    >
    > W którą kolumnę wpisuję to do KPiR - kol. 14 pozostałe wydatki? I

    Nie słyszałem o możliwości wprowadzenia do DG wcześniej kupionego
    wyposażenia. Chyba jest to możliwe tylko dla ŚT. Więc wyceniasz według
    cen z grudnia ubiegłego roku (napisz sobie sam protokół wyceny)
    uwzględnaając stopień zużycia. Wpisujesz do EŚT. Wychodzi ci poniżej
    3500 więc amortyzujesz jednorazowo - kolumna 14 KPiR.