  • 1. Data: 2007-10-31 21:55:20
    Temat: problem z faktura zaliczkowa
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, mam problem z faktura zaliczkowa.
    a wiec tak:
    dostalem 23.10 fakturke zaliczkowa VAT za sprzet ktory zamowilem. Nie
    ksiegowalem jej jeszcze bo nie wiem jak to ugryźć. Pozniej dostalem sprzet i
    normalna fakture VAT na pozostala kwote (31.10.2007) z zadnotacja na dole
    faktury ze byla faktura zaliczkowa i podana kwota, data i nr faktury.
    Teraz jaka jest procedura.
    Z tego co wiem to do kpir moge wrzucic fakture dopiero w momencie otrzymania
    sprzetu, ale:
    jesli dostalem sprzet w tym samym miesiacu to moge swobodnie zaksiegowac
    fakture zaliczkowa do VATU i KPIR, a potem to samo zrobic z normalna faktura
    (ktora jest na reszte kwoty)?
    czy moze powienienm najpierw mimo wszystko z faktury zaliczkowej odliczyc
    jedynie VAT, a potem ksiegujac fakture koncowa do KPIR sume kwót z obu
    faktur netto a VAT taki jak jest na drugiej fakurze...?(takie cos znalazlem
    w necie" Wprowadzasz ją do rejestru vat, a do księgi nie. Z chwilą dostawy
    na fakturze musi być opisane, ze dokonano zaliczki!!! Wtedy do Vat
    wprowadzasz "resztę" wartości a do księgi całą wartość netto (z obu faktur)
    ")

    tylko jak to zniesie program ksiegowy...:/

    baardzo prosze o pomoc zwlaszacza Gotfryda:))))
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-11-09 08:16:23
    Temat: Re: problem z faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Oct 2007, Anax WRC wrote:

    > tylko jak to zniesie program ksiegowy...:/

    Przecież to zmartwienie autora programu księgowego ;)

    > baardzo prosze o pomoc zwlaszacza Gotfryda:))))

    I w ten sposób nie masz żadnej odpowiedzi :D
    IMHO - powinno być tak jak piszesz. *Przypuszczam* że "uproszczenia"
    polegającego na ujęciu zaliczki w KUP w tym samym miesiącu nikt się
    nie przyczepi, ale... skąd mam wiedzieć :]
    Można jeszcze rozważyć operację odwrotną: przeoczenie tej f-ry
    zaliczkowej :P i odliczenie VAT razem z kosztami.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-09 09:42:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Można jeszcze rozważyć operację odwrotną: przeoczenie tej f-ry
    > zaliczkowej :P i odliczenie VAT razem z kosztami.

    Aj, Gotfrydzie, na fakturze końcowej będzie VAT do odliczenia tylko od
    końcowej kwoty, zaliczka zostaje odjęta.
    Jeżeli nie odliczy się VAT z faktury zaliczkowej, to tej kwoty nie
    odliczy się wcale.

    A co programów księgowych, to mój pozwala w dodatkowej pozycji (w
    papierowej KPiR jest taka kolumna na uwagi i on ją ma) wpisać kwotę i
    program ją dodaje do sumowania sprawdzającego poprawność wpisu.

    Część programów pozawala też zapisać dokument kosztowy z inna kwotą
    netto, niż powiązany wpis do rejestru VAT (czasem krzyczą ze błąd, ale
    pozwalają ten błąd zaakceptować i zapisują).

    Można też z po prostu zapisać każda fakturę tylko w rejestrze VAT a w
    KPIR stworzyć zapis kosztowy niepowiązany z zapisami VAT, z numerem
    dokumentu i datą faktury końcowej a kwotą kosztu = wartości netto całego
    zakupu. Takie rozwiązanie jest możliwe w każdym programie do KPiR (bo
    jeżeli nie jest możliwe, to żądaj zwrotu pieniędzy za program)

    Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to opisałam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813