  • 1. Data: 2007-11-07 08:32:42
    Temat: aport do spolki i jednorazowa amortyzacja
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Spolka cywilna zalozona w pazdzierniku.
    Aport w umowie spolki - trzy laptopy o wartosci okolo 4K PLN kazdy.

    Znajome biuro rachunkowe twierdzi, ze pomimo ze maja wartosc wieksza niz
    3.5K, mozna je wciagnac na srodki trwale i zamortyzowac jednorazowo.
    (Jakas promocja dla nowej firmy, czy co ? ?) :-) ?

    Czy to prawda ?

    Dodatkowo w aporcie bylo kilka domen o wartosci mniejszej niz 100zl
    kazda. Czy te domeny moge wrzucic w koszty ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2007-11-07 13:17:59
    Temat: Re: aport do spolki i jednorazowa amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Piotr Wojcicki wrote:

> [...]
    > 3.5K, mozna je wciagnac na srodki trwale i zamortyzowac jednorazowo. (Jakas
    > promocja dla nowej firmy, czy co ? ?) :-) ?

    Promocja dla "małych przedsiębiorców" :) - niezależnie można wrzucić
    w koszty amortyzację *łącznie* do 50 000 EU w roku, z zastrzeżeniem
    że jest to "pomoc publiczna de minimis".

    > Czy to prawda ?
    >
    > Dodatkowo w aporcie bylo kilka domen o wartosci mniejszej niz 100zl kazda.
    > Czy te domeny moge wrzucic w koszty ?

    Jestem ciekaw podstawy prawnej, bo... nie widzę :)

    Hint: podstawą zaliczenia w koszt, o ile przepis szczegółówy nie stanowi
    inaczej, jest poniesienie wydatku *w celu* uzyskania przychodu.
    Nie ma przepisu, że "przeznaczenie na cel" uprawnia do zaliczenia
    w koszty!
    Dla ST jest wyjątek - aby mieć prawo zaliczenia w koszty amortyzacji
    ST wystarczy, aby amortyzujący był wlaścicielem *i* "wykorzystywał
    na potrzeby" (w tym przypadku: DG).
    Zresztą to nie jedyny wyjątek, podobnie jest przy sprzedaży *rzeczy*
    krótko używanych (poza DG) :)
    Ale...
    Dla WNiP takiego wyjątku nie ma!

    *PODEJRZEWAM*, że taki numer przy kontroli "przejdzie", niemniej...
    niemniej raczej zgodne z przepisami to nie jest i ja bym się nie
    ładował w zbędne komplikacje.
    Po prawdzie można twierdzić, że owe domeny zostały nabyte "w celu DG",
    ale wtedy patrz archiwum - można zadać pytanie, czy ich zakup przypadkiem
    nie był sam w sobie "prowadzeniem DG"?
    Czyli *wcześniej* (od nabycia domen) należy się np. ZUS :P
    Bo "prowadzenie DG" (a raczej okres tego prowadzenia) bynajmniej nie
    jest tożsamy z "uzyskiwaniem przychódów z DG" (a przynajmniej z okresem
    tego uzyskiwania), wydawanie pieniędzy na cele DG to *też* "prowadzenie",
    prawda?!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-07 14:40:05
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > jest tożsamy z "uzyskiwaniem przychódów z DG" (a przynajmniej z okresem
    > tego uzyskiwania), wydawanie pieniędzy na cele DG to *też* "prowadzenie",

    Serdecznie dziekuje za odpowiedz. Te 300 zlotych za domeny nie jest
    warte zachodu. Dzieki za odpowiedz w sprawie srodkow trwalych.

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki