  • 1. Data: 2002-06-17 14:39:38
    Temat: proszę o poradę - ulga budowlana - sprzedaż domu
    Od: "JP" <n...@p...onet.pl>

    W skrócie:
    Buduję dom korzystając z dużej ulgi budowlanej (tej pierwszej - odliczenia
    od podstawy opodatkowania), jestem dość mocno zaawansowany w budowie, ale
    nie jestem w tym domu zameldowany. Nie wykorzystałem ulgi do końca.
    Zmuszony jestem sprzedać ten dom i będę się budował w innym miejscu razem z
    rodzicami (dostali wypowiedzenie mieszkania). Już kupiłem działkę poza
    miastem.
    Czy będę mógł kontynuować ulgę i czy nie zapłacę podatku od sprzedaży domu,
    a nie daj Boże nie będę musiał zwrócić podatku od dochodu którego nie
    zapłaciłem dzięki uldze budowlanej.
    Bardzo proszę o jakieś obszerne wykładnie istniejących przepisów.
    Pozdrawiam
    Juras
    Kraków

  • 2. Data: 2002-06-17 17:02:09
    Temat: Re: proszę o poradę - ulga budowlana - sprzedaż domu
    Od: "stan" <k...@p...onet.pl>

    Będziesz musiał od kwoty sprzedaży zapłacić 10% podatek dochodowy chyba ,że
    kwotę , którą dostaniesz za dom wydatkujesz w ciągu 2-ch lat od daty
    sprzedaży.Ulgę możesz wykorzystać przy budowie następnego domu.

  • 3. Data: 2002-06-18 07:27:47
    Temat: Odp: proszę o poradę - ulga budowlana - sprzedaż domu
    Od: "JP" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stan" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwotę , którą dostaniesz za dom wydatkujesz w ciągu 2-ch lat od daty
    > sprzedaży.Ulgę możesz wykorzystać przy budowie następnego domu.
    Podatku nie zapłacę bo w ciągu dwóch lat wydam pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży.
    Czy dobrze rozumiem: ulga niewykorzystana do końca przy jednej budowie może
    być kontynuowana przy następnej?
    Pozdrawiam
    Juras

  • 4. Data: 2002-06-18 12:33:54
    Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwotę , którą dostaniesz za dom wydatkujesz w ciągu 2-ch lat od daty
    > sprzedaży.Ulgę możesz wykorzystać przy budowie następnego domu.
    No i dodatkowo musisz zmniejszyc sobie ulge budowlana o 10% wartosci
    sprzedanego domu (tam nie zabrali to tu zabiora)-
    ale jak to zrobic najlepiej
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010404/p
    rawo/prawo_a_9.html

    pozdrawiam