  • 1. Data: 2007-06-09 13:25:15
    Temat: prowizja od wartosci umowy
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    Prowadze mały biznes internetowy (tworzenie stron www). Chciałbym płacić
    dowolnej osobie która skutecznie znajdzie mi nowego klienta. Powiedzmy
    10% wartosci umowy.

    Jak to najłatwiej rozliczać od strony podatkowej?

    Gdyby to była jedna, określona osoba to pewnie umowa zlecenie/o dzieło
    byłaby ok... Ale tutaj grono osób może być dość duże i najczęściej do
    decyzji o wypłacie dochodziłoby po fakcie (tzn. po podpisaniu umowy z
    klientem).

    Pozdrawiam.
    C.

  • 2. Data: 2007-06-09 18:16:59
    Temat: Re: prowizja od wartosci umowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jun 2007, Cezary J. wrote:

> [...]
    >
    > Jak to najłatwiej rozliczać od strony podatkowej?
    >
    > Gdyby to była jedna, określona osoba to pewnie umowa zlecenie/o dzieło byłaby

    Uwaga, piszę "z głowy czyli z niczego", nie chce mi się zajrzeć do
    przepisów (wnoszę o nieprotestowanie), tak na mój rozum byłaby to
    umowa agencyjna.
    Jest to odmiana umowy zlecenia, ktora jednak:
    - daje szczególne uprawnienia *i obowiązki* stronom (może to dziwne,
    ale na mój gust agent w zakresie "zysków z wypracowanych kontaktów"
    ma lepszą ochronę niż pracownik!)
    - zawiera taki podejrzany zapis: "agent...w zakresie swojego
    PRZEDSIEBIORSTWA..."

    :)

    > Ale tutaj grono osób może być dość duże i najczęściej do decyzji o
    > wypłacie dochodziłoby po fakcie (tzn. po podpisaniu umowy z klientem).

    A to chwilowo nie mam pomysłu jak to najlepiej ująć :)

    pzdr, Gotfryd