  • 1. Data: 2007-06-08 19:17:56
    Temat: Ulga podatkowa (etat i DG)
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Czy istnieje sposob na ukrycie przed pracodawca faktu rozpoczecia
    prowadzenia DG?
    Jak wiadomo powinienem go poinformowac o tym (nieodliczanie ulgi).

    Co jednak jesli tego nie zrobie? Czy grozi mi jakas kara z US? Przeciez w
    rozliczeniu rocznym i tak wszystko sie bilansuje...

    IMO podobnie jest jak nawiaze kolejna umowe o prace... wowczas odliczac ulge
    moze tylko jeden pracodawca, zgadza sie?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2007-06-08 21:10:52
    Temat: Re: Ulga podatkowa (etat i DG)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baton" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje sposob na ukrycie przed pracodawca faktu rozpoczecia
    > prowadzenia DG?

    Wybrac ryczalt lub liniowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-06-09 05:45:22
    Od: "quroek <q...@p...pl>" <q...@i...po>

    co to za ulga?

    M;

  • 4. Data: 2007-06-09 05:46:28
    Od: "quroek <q...@p...pl>" <q...@i...po>

    gdzie jest napsiane ze nalezy powiadomosc o fakcie prowadzenia dzialalnosci
    pracodawce?
    m.

  • 5. Data: 2007-06-09 06:17:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    quroek <q...@p...pl> wrote:
    > gdzie jest napsiane ze nalezy powiadomosc o fakcie prowadzenia
    > dzialalnosci pracodawce?

    Nie o fakcie prowadzenia, tylko o zmianach dotyczących
    rozliczania tzw kwoty wolnej (nazwijmy to ulgą w podatku dochodowym)
    Trzeba zaktualizować PIT-2. Art 32.3

  • 6. Data: 2007-06-11 07:12:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 21:17:56 +0200, Baton napisał(a):

    > Czy istnieje sposob na ukrycie przed pracodawca faktu rozpoczecia
    > prowadzenia DG?
    > Jak wiadomo powinienem go poinformowac o tym (nieodliczanie ulgi).

    Nie musisz podawać jaka jest przyczyna samodzielnego rozliczania podatku.
    To może być np wynajęcie pokoju studentowi. Na piśmie napisz po prostu, że
    nie spełniasz warunków do odliczenia.
    W różnych urzędach różnie interpretują sprawę terminu
    na odwołanie PIT-2. W jednych chcą od razu, w innych dopiero od nowego
    roku. Jak jest w twoim nie wiem. Przepisy są nieco niejasne.

> [...]
    >
    > IMO podobnie jest jak nawiaze kolejna umowe o prace... wowczas odliczac ulge
    > moze tylko jeden pracodawca, zgadza sie?

    I dlatego drugiemu nie możesz napisać w zgłoszeniu żeby ci odliczał....