  • 1. Data: 2006-05-10 15:29:40
    Temat: przejscie na liniowy w trakcie roku
    Od: <g...@n...pl>

    Witam, było juz kiedys na temat przejscia z podatku liniowego na zasady
    ogólne w trakcie roku.A czy ktos spotkał si e z sytuacja odwrotna? Chodzi mi
    o to czy jest jakas mozliwość przejscia na podatek liniowy w trakcie roku?

  • 2. Data: 2006-05-10 15:31:54
    Temat: Re: przejscie na liniowy w trakcie roku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@n...pl> napisal(a):
    > Witam, było juz kiedys na temat przejscia z podatku liniowego na zasady
    > ogólne w trakcie roku.

    Ale to chyba tylko w wypadku zrobienia czegoś co dyskwalifikuje
    możliwość stosowania liniowego (usługi dla byłego pracodawcy itd)

    > A czy ktos spotkał si e z sytuacja odwrotna? Chodzi mi
    > o to czy jest jakas mozliwość przejscia na podatek liniowy w trakcie roku?

    Nie ma, IMHO
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-05-11 08:47:59
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > Ale to chyba tylko w wypadku zrobienia czegoś co dyskwalifikuje
    > możliwość stosowania liniowego (usługi dla byłego pracodawcy itd)

    Art. 9a ust3. uopdof:
    "Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust.2
    (czyt: liniowo), uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej
    prowadzonej samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej
    przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten
    traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób okreslony w art.30c
    (czyt: liniowo) i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o
    wysokości dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek
    obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art.27
    ust.1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek."

    Zwróć uwagę, na sformułowanie "dochodu osiągniętego od początku roku" oraz
    "odsetek za zwłokę od zaległości", co jasno określa, że nie mamy tu do
    czynienia z żadnym "przejściem w trakcie roku", ale z zastosowaniem do
    dochodu całego roku skali podatkowej zamiast podatku liniowego. Tak więc -
    moim zdaniem - żadne takie przejście w trakcie roku nie jest możliwe. Ja
    przynajmniej takich możliwości w ustawie nie dostrzegam.

    Graszka

  • 4. Data: 2006-05-11 09:10:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    g...@n...pl wrote:

> [...]
    > zasady ogólne w trakcie roku.A czy ktos spotkał si e z sytuacja
    > odwrotna? Chodzi mi o to czy jest jakas mozliwość przejscia na podatek

    Przeszukaj archiwum. Były kiedyś dyskusje czy wyrejestrowanie DG i
    zarejestrowanie po kilku dniach na nowo pozwala osiągnąć taki cel. Jak
    pamiętam wnioski były niejednoznaczne.

  • 5. Data: 2006-05-18 07:55:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Polecam
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060516/p
    rawo/prawo_a_3.html
    Jeszcze kilka dni można czytać bezpłatnie