  • 1. Data: 2006-05-10 11:52:08
    Temat: Kasa, wysyłki, allegro
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    fut. alt.pl.allegro

    Witam,

    Mam pytanie do osób sprzedających poprzez sieć, mających kase fiskalną.

    Przypadek jest taki: ryczałt, bez VAT-u, sprzedaż na allegro.

    Prawdopodobnie (o tym poźniej) będe musiał zainstalować kase fiskalną.
    Zbliża się magiczna kwota 20 kzł.
    Mam pytanie apropo wystawiania paragonów.

    Czy przykładowo sprzedając rzecz za 50 zł + przesyłka 6,5 zł, mogę
    drukować paragon bez rozdzielania na cenę towaru i koszt wysyłki
    np w taki sposób: sprzedany przemiot - 56,5 zł
    czy muszę to rozdzielać na: sprzedany przedmiot: 50 zł
    wysyłka: 6,5 zł
    suma: 56,5 zł

    Chodzi o to, że nie zawsze wiem jaki będzie koszt wysyłki, przeważa
    wysyłka za 6,5 zł lecz czasem towar jest cięższy i koszt wysyłki jest
    większy.

    Ból jest taki, że już do paczki muszę włożyć paragon wydrukowany, a nie
    znam
    kosztu wysyłki jaki mam wybić.

    Generalnie czy ktoś kupując u mnie rzecz za 50 zł (w informacji mam ze
    wysyłka 7 zł)
    przelewając mi na konto 57 zł - mogę wystukać na paragon całą kwotę 57 zł,
    czy muszę tą kwotę jakoś rozbijąć na 2 cześci: przedmiot + wysyłka ?

    Druga sprawa:
    Myślę o tym czy by nie skorzystać ze zwolnienia, jeśli wpłaty są tylko na
    rachunek
    bankowy, a tak jest dotychczas.
    Czasem klienci wysyłają pieniądze z konta np kolegi, czy np na poczcie i
    wtedy
    albo adres jest inny niż wysyłki, (osoby kupującej) lub go nie ma jest
    tylko imie
    nazwisko (w przypadku wpłat na konto poprzez pocztę).
    Czy to nie byłoby w przypadku kontroli jakimś problemem, nie przyczepiliby
    się,
    że dane są inne np niż na druku nadania, czy adresie kontrahenta z allegro
    ?
    W jaki sposób to ewidencjonować - czy wystarczą comiesięczne wydruki
    przelewów
    bankowych ?

    Strasznie namieszałem, ale mam nadzieję, że zrozumieliście moj problem ;)
    Jeśli ktoś może poradzić coś bardzo proszę o pomoc.

    Jutro lecę do księgowej, tylko, że ona z tematem allegro nie do końca jest
    za "pan brat"

    A i czy mając kasę będę musiał przejść na VAT ? mimo nie przekroczonej
    kwoty 40 kzł ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-05-10 14:39:52
    Temat: Re: Kasa, wysyłki, allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 May 2006, Grzes wrote:

    > fut. alt.pl.allegro

    Nie złapie - nie mam na serwerze :] (tak, mam "prywatny" pseudoserwer :))

    > Mam pytanie do osób sprzedających poprzez sieć, mających kase fiskalną.

    Nie sprzedaję. Biorę udział w dyskusji bo to jest grupa dyskusyjna ;)

    > np w taki sposób: sprzedany przemiot - 56,5 zł
    > czy muszę to rozdzielać na: sprzedany przedmiot: 50 zł
    > wysyłka: 6,5 zł
    > suma: 56,5 zł

    IMHO nie ma potrzeby. Ba, dyskusyjne jest czy tak wolno - znajdziesz
    kilka dyskusji w archiwum (groups.google.pl -> zaawansowane).

    > Druga sprawa:
    > Myślę o tym czy by nie skorzystać ze zwolnienia, jeśli wpłaty są tylko na
    > rachunek bankowy, a tak jest dotychczas.

    IMO zwolnienie jest PRAWEM podatnika.
    Zakazu "wbijania sprzedaży na kasę" AFAIK nie ma.

    > A i czy mając kasę będę musiał przejść na VAT ? mimo nie przekroczonej
    > kwoty 40 kzł ?

    Powoli...
    Zacząłeś DG w środku roku?
    Wiesz że limit liczy się "proporcjonalnie do okresu SPRZEDAŻY"?
    (nie do okresu "prowadzenia DG", ale "sprzedaży" właśnie!)
    Acz rzeczywiście - limity są rozdzielne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-11 05:37:46
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > IMHO nie ma potrzeby. Ba, dyskusyjne jest czy tak wolno - znajdziesz
    > kilka dyskusji w archiwum (groups.google.pl -> zaawansowane).

    Dziękuję. Archiwum przeglądałem i przeglądam, i właśnie jasności nie
    uzyskałem.

    > Powoli...
    > Zacząłeś DG w środku roku?

    Nie, DG rozpocząłem od tego roku i mam limit 39200 zł.

    > Wiesz że limit liczy się "proporcjonalnie do okresu SPRZEDAŻY"?
    > (nie do okresu "prowadzenia DG", ale "sprzedaży" właśnie!)

    Tak, tak wiem, wyczytałem m.in na grupie ;)

    Dzięki za choć te krótkie odpowiedzi, choć nadal nie mam pewności
    jak to robić, żeby było ok.
    Może księgowa rozjaśni kwestie, a może uda się nie kupować tej
    "cholernej" kasy, którą tradycyjnie Zyta "obiecywała" że "będzie prościej".

    pozdr
    Grzegorz