  • 1. Data: 2010-01-15 14:54:02
    Temat: kupno mieszkania - współwłasność
    Od: tomasz kowalski <t...@g...com>

    Witam,
    kilka dni temu kupiliśmy z Narzeczoną mieszkanie za kwotę X.
    Połowa kwoty X pochodzi ze wspólnie zaciągniętego kredytu, druga
    połowa to środki własne Narzeczonej (moje środki, znacznie mniejsze od
    środków Narzeczonej pójdą na remont i inne mieszkaniowe zakupy)

    W akcie notarialnym jest napisane jest, że Narzeczona i ja jesteśmy
    właścicielami _po połowie_.

    Czy Urząd Skarbowy może zażądać abym zapłacił podatek od kwoty ~1/4
    X ?

    Jak by nie patrzeć otrzymałem 1/4 mieszkania "w prezencie", jak się z
    tego rozliczyć?
    Jaki podatek zapłacić?
    Jak wybrnąć z tej sytuacji?