  • 1. Data: 2013-05-17 14:00:54
    Temat: przygody z celnikami
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    wlasnie odebralem wezwanie do osobistego stawiennictwa w
    urzedzie celnym

    w listopadzie 2011 kupilem na allegro zestaw klockow lego,
    o tym ze jest wysylany z usa dowiedzialem sie dopiero
    po telefonie do sprzedajacego kiedy nie dotarl po tygodniu
    oidp wysylka z usa byla wspomniana jedynie na stronie
    'o mnie'

    paczka dotarla po miesiacu, przesylka najwyrazniej nie
    przeszla przez rece celnikow - nie zostal naliczony vat
    ani clo (dobrze widze ze 4.7%?)

    jako ze na wezwaniu umiescili informacje ze chcieli by
    zobaczyc potwierdzenie platnosci zadzwonilem zeby
    podali mi jakas date, okazalo sie ze zycza sobie
    zobaczyc mnie jako podejrzanego w sprawie unikania
    podatku

    jako ze juz zycza sobie mnie widziec to czynny zal odpada,
    o czyms jeszcze warto wiedziec zanim bede sie do nich
    wybieral?

  • 2. Data: 2013-05-17 14:03:41
    Temat: Re: przygody z celnikami
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Friday, May 17, 2013, 2:00:54 PM, you wrote:

> [...]

    > jako ze juz zycza sobie mnie widziec to czynny zal odpada,
    > o czyms jeszcze warto wiedziec zanim bede sie do nich

    A ileż tych klocków kupiłeś? Kontener?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-05-17 14:04:14
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message >> jako ze na
    wezwaniu umiescili informacje ze chcieli by
    > A ileż tych klocków kupiłeś? Kontener?

    jeden zestaw nxt za okolo $200

  • 4. Data: 2013-05-17 14:17:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Friday, May 17, 2013, 2:04:14 PM, you wrote:

    > wezwaniu umiescili informacje ze chcieli by
    > jeden zestaw nxt za okolo $200

    Ty przestępco! Przemytniku! Ty! Chciałeś fiskusa na $55 okraść!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-05-17 14:23:18
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 17.05.2013 14:17, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ty przestępco! Przemytniku! Ty! Chciałeś fiskusa na $55 okraść!

    Nie on. Sprzedawca. Widac wzial kase bez doliczenia podatku.

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-05-18 10:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 May 2013, hiki o! wrote:

    > Nie on. Sprzedawca. Widac wzial kase bez doliczenia podatku.

    Hiki, pobudka.
    Niby dlaczego sprzedawca z kraju który nie stosuje VAT ma naliczyć
    VAT, już zupełnie pomijając iż mowa również o cle IMPORTOWYM?
    Te klocki nie są kupione w "jednolitym obszarze celnym"!
    (UE+Norwegia i jeszcze jacyś chętni, który razem stosują
    WSPÓLNE cło oraz jednolity VAT, przez co w ogóle obrót
    gospodarczy "w środku" nie stanowi eksportu i importu
    a konsument dostaje "cenę z VATem").

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-05-18 11:50:50
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Hiki, pobudka.
    > Niby dlaczego sprzedawca z kraju który nie stosuje VAT ma naliczyć
    > VAT,

    cytuje

    w listopadzie 2011 kupilem na allegro zestaw klockow lego,
    o tym ze jest wysylany z usa dowiedzialem sie dopiero po telefonie do
    sprzedajacego

    ja to rozumiem:

    sprzedawca w polsce sprzedaje

    ale wysyla z usa.

> [...]
    > WSPÓLNE cło oraz jednolity VAT, przez co w ogóle obrót
    > gospodarczy "w środku" nie stanowi eksportu i importu

    zen.aspx

  • 8. Data: 2013-05-18 13:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 May 2013, hiki o! wrote:

> [...]
    >
    > w listopadzie 2011 kupilem na allegro zestaw klockow lego,
    > o tym ze jest wysylany z usa dowiedzialem sie dopiero po telefonie do

    A gdzie tam.
    Sprzedaje na polskim portalu :)
    Tu leży hak - nie sprawdzałem czy w allegro jest jakieś
    zastrzeżenie w regulaminie, wtedy można by teoretycznie
    ścigać sprzedawcę cywilnie, ale wątpię bo zdaje się o przypadkach
    "bezcłowych" już czytałem.

    > ale wysyla z usa.

    A tu leży clou programu - dla VAT "sprzedaż" nie ma cywilnoprawnego
    znaczenia, bliższe jest ono "wydaniu".
    Miejsce zawarcia umowy tylko z rzadka ma znaczenie :), już
    pomijając, że ewentualna konstrukcja w której serwer polskiego
    portalu mógłby leżeć w USA czy dajmy na to Brazylii wskazuje,
    iż owo "miejsce" jest dość iluzoryczne.
    W VAT jest iż "przyjmuje się" dla różnych czynności w zależności
    od transakcji miejsce w którym ma siedzibę strona transakcji lub
    miejsce z którego następuje wysyłka.
    Popatrz na to inaczej - jakby przyjąć koncepcję "miejsca określonego
    stroną serwera" to można by posłać fiskusa po VAT na drzewo,
    zawierając transakcję w rzeczonej Brazylii lub lepiej w Syrii
    na przykład.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-06-30 20:41:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Ty przestępco! Przemytniku! Ty! Chciałeś fiskusa na $55 okraść!

    zaproponowali mi dobrowolne poddanie sie, policzyli vat z
    zaleglosciami i koszty postepowania podsumowujac ze wszystko o
    'rynkowej wartosci' powyzej 22 euro przychodzace spoza ue powinienem
    im zaprezentowac do ovatowania