  • 1. Data: 2002-06-12 07:42:41
    Temat: przystapienie i wystapienie ze sp.c.
    Od: "mario_jr" <m...@b...gnet>

    witam,
    czy ponizszy tekst, zapis w aneksie do umowy spolki cywilnej,
    nie powoduje jakichs konsekwencji podatkowych dla pozostajacych wspolnikow ?
    "pkt.1. Przystapienie do spolki p.Jozefa Nowaka.
    pkt.2. Wystapienie ze spolki P.Jana Kowalskiego,
    ktory wnisiona przez siebie w gotowce czesc majatku spolki
    pozostawia do dyspocyzji pozostajacych wspolnikow."

    I czy przyjecie i wystapienie wspolnika moze nastapic w tym samym dniu ?

    pozdrawiam, mario_jr

  • 2. Data: 2002-06-12 08:50:45
    Temat: Re: przystapienie i wystapienie ze sp.c.
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "mario_jr" <m...@b...gnet> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktory wnisiona przez siebie w gotowce czesc majatku spolki
    > pozostawia do dyspocyzji pozostajacych wspolnikow."
    Chyba lepiej będzie że występujący wypłaca a wstępujący wpłaca.

    > I czy przyjecie i wystapienie wspolnika moze nastapic w tym samym dniu ?
    Każda zmiana wspólnika wymaga bilansu na ostatni dzień jego udziału w
    spólce. Jeżeli to spółka 2 osób to nastepnego dnia ktoś powinien do spółki
    przystąpić aby była spółką
    pzdr
    olo

  • 3. Data: 2002-06-12 10:44:14
    Od: "Marek" <m...@b...gnet>

    Użytkownik "olo" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ?

    > Każda zmiana wspólnika wymaga bilansu na ostatni dzień jego udziału w

    to wiadomo

    > Jeżeli to spółka 2 osób to nastepnego dnia ktoś powinien do spółki
    > przystąpić aby była spółką
    > pzdr
    > olo

    popatrz wyzej, bylo dwoch, przychodzi jeden, odchodzi jeden.
    generalnie chodzi o to czy w tym samym dniu tak mozna to rozpracowac,
    a nastepnego dnia, tak jak piszesz nie mozna przyjac wspolnika,
    bo musi byc w spolce przynajmniej dwoch,
    tak wiec przez ten jeden dzien spolka by nie istaniala

    mario_jr

  • 4. Data: 2002-06-12 12:02:57
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@b...gnet> napisał w wiadomości

    > to wiadomo
    Nie wiem bo z tego co dalej piszesz to tego nie rozumiesz :(

> [...]
    > bo musi byc w spolce przynajmniej dwoch,
    > tak wiec przez ten jeden dzien spolka by nie istaniala
    Przez który ??????????????????????????????????????????
    Może tak :-)
    - dzień N jest dwóch starych i robisz bilans, spółka istnieje.
    - dzień N+1 jest dwóch działasz
    Spólka istnieje i N i w N+1

    W tym co ty proponujesz to:
    N-1 bilans bo w N wstępuje nowy i jest jeszcze stary,
    N bilans bo występuje nowy i występuje stary.

    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2002-06-13 13:57:55
    Od: "mario_jr" <m...@b...gnet>

    pal licho bilans, wiadomo o co chodzi, namieszales tym niepotrzebnie,
    pytanie jest proste:
    -czy w tym samym dniu moze do spolki wstapic nowy wspolnik
    i wystapic jeden z poprzednich ?
    pytanie proste i nie ma znaczenia w tym momencie zaden bilans

    --
    marek

  • 6. Data: 2002-06-13 14:40:46
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

> [...]
    > i wystapic jeden z poprzednich ?
    > pytanie proste i nie ma znaczenia w tym momencie zaden bilans

    Identyczną sytuację miałem jakieś 10 lat temu. Wymiana wspólników
    nastąpiła jednego dnia i jednym aneksem, tzn. najpierw do spółki
    przystąpił nowy wspólnik, a potem jeden ze "starych" wspólników odstąpił
    swoje udziały w spółce nowemu wspólnikowi. W umowie spółki powinna być
    zawarta klauzula o możliwości sprzedaży udziałów, a jeśli jej nie ma, to
    trzeba ją uprzednio odpowiednią uchwałą wprowadzić. Sprzedaż udziałów
    należy udokumentować osobną umową kupna-sprzedaży.
    Cała procedura została przeprowadzona poprzez biuro prawne, aneks został
    zarejestrowany w US. Kopie dokumentów przekazano do organu rejestracji
    spółki wraz z odp. informacją o zmianie składu osobowego.
    Warto by jednak zasięgnąć "języka" u jakiegoś prawnika, jak się ma ta
    procedura do obecnych przepisów o SC.

    P.S. Nie przypominam sobie, aby w tej konkretnej sytuacji ktokolwiek -
    biuro prawne, księgowa, US (konsultowałem się) - wysuwał sugestię
    przeprowadzenia bilansu spółki. Ale być może teraz są odmienne przepisy
    i będzie to konieczne.

    M.

  • 7. Data: 2002-06-13 16:07:42
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > biuro prawne, księgowa, US (konsultowałem się) - wysuwał sugestię
    > przeprowadzenia bilansu spółki. Ale być może teraz są odmienne przepisy
    Jeżeli spółka była na ryczałcie to OK.
    pzdr
    olo

  • 8. Data: 2002-06-13 20:44:48
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@2...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli spółka była na ryczałcie to OK.

    A tego już po tylu latach nie potrafię ustalić... ale możesz mieć rację.

    M.