  • 1. Data: 2003-03-27 22:28:02
    Temat: pytanie o zus
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    mam taką sytuacje,
    matka prowadzi DG i dobija ją zus, ja pracuje na cały etat w firmie
    wymyśliłem sobie że mógłbym otworzyć DG na siebie i zatrudnić matke na jakiś
    etat
    1/8 lub 1/16 nie wiem jaki jest najniższy na jaki mógłbym zatrudnić
    działalność to handel obwoźny na placach, targach i sprzedaż wysyłkowa
    podatek rozliczany na ryczałcie
    siedzibą firmy musiałoby być mieszkanie matki gdzie i ja mieszkam, wiem że
    trzeba spisać jakąś umowe w tym celu
    czy fakt zamieszkiwania razem może być przeszkodą ???
    i może się orientujecie jakie by były łączne koszty na miesiąc zus podatki
    itd. za mnie i pracownika ????
    oczywiście oprócz samego ryczałtu, 3% od handlu

    z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc i dobre rady
    bo jesteśmy w wielkiej kropce i nie wiemy jak z tego wybrnąć
    i wyjść z tym na prostą

    Grzegorz Stanek
    GG: 719391

  • 2. Data: 2003-03-28 09:18:19
    Temat: Re: pytanie o zus
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "IceCool" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakiś
    > etat
    > 1/8 lub 1/16 nie wiem jaki jest najniższy na jaki mógłbym zatrudnić

    Zdaje mi sie, ze aby nie musiala placic ZUS, to musi byc co najmniej 1/2
    etatu.

> [...]
    > trzeba spisać jakąś umowe w tym celu
    > czy fakt zamieszkiwania razem może być przeszkodą ???

    Fakt zamieszkiwania razem nie stanowi przeszkody.

    > i może się orientujecie jakie by były łączne koszty na miesiąc zus podatki
    > itd. za mnie i pracownika ????

    Za Ciebie zdrowotne - obecnie 106,52
    za pracownika w zaleznosci od wynagrodzenia przy pelnym etacie i przy placy
    minimalnej, to wychodzi:

    ZUS placony przez pracownika - 149,68
    ZUS placony przez pracodawce - 145,52
    Zdrowotne - 52,03
    Fundusz Pracy - 19,60
    FGŚP - 1,20
    Podatek - 9,90

    przy czesci etatu odpada fundusz pracy i podatek, pozostale skladki
    oczywiscie proporcjonalnie spadaja.

  • 3. Data: 2003-03-28 09:53:52
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    j23 wrote:

    > Użytkownik "IceCool" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jakiś
    >
    > Zdaje mi sie, ze aby nie musiala placic ZUS, to musi byc co najmniej
    > 1/2 etatu.

    Źle ci się zdaje - ułamek nieważny, ważne aby było minimum 800 zł
    brutto. I oczywiście nie zwalnia to ze zdrowotnego.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 4. Data: 2003-03-28 10:36:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, j23 wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zdaje mi sie, ze aby nie musiala placic ZUS, to musi byc co najmniej 1/2

    Zdaje ci się ;), mi się zdaje że decyduje kwota od której odprowadzono
    ZUS :) Zatrudniasz za 800zł na 1/4 etatu i wszyscy są zadowoleni... do
    czasu. Bo w razie chorobowego (płatne 75%) "wpada" w ZUS z DG :]

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-28 13:42:56
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    > Zdaje mi sie, ze aby nie musiala placic ZUS, to musi byc co najmniej 1/2
    > etatu.

    nie chodzi mi o to żeby nie płącić ZUSu tylko płacić jak najmniej
    czy od 1/8, 1/4, 1/2 1/1 etatu ZUS płaci się tyle samo ???
    czy proporcjanalnie do części etatu ???
    bo jak tak to 1/8 byłaby chyba dobrym rozwiązaniem

    Grzegorz Stanek

  • 6. Data: 2003-03-28 14:24:51
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    .
    :
[...]

    dodatkowo jeszcze
    jeśli jesteście we wspólnym gospodarstwie domowym nie możesz zawiązać z mamą
    umowy o pracę
    staje się osobą

  • 7. Data: 2003-03-28 14:30:08
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Biedrona" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    : .
    : :
[...]
    : współpracującą oczywiście

    a jeśli chodzi o dolny post

    nie chodzi mi o to żeby nie płącić ZUSu tylko płacić jak najmniej
    czy od 1/8, 1/4, 1/2 1/1 etatu ZUS płaci się tyle samo ???
    czy proporcjanalnie do części etatu ???
    bo jak tak to 1/8 byłaby chyba dobrym rozwiązaniem

    tak jak było wyżej napisane
    musi zarabiać przynajmniej najniższą płacę w przeliczeniu na m-c
    etat jest nie ważny

  • 8. Data: 2003-03-28 15:09:51
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    IceCool wrote:

    > nie chodzi mi o to żeby nie płącić ZUSu tylko płacić jak najmniej
    > czy od 1/8, 1/4, 1/2 1/1 etatu ZUS płaci się tyle samo ???
    > czy proporcjanalnie do części etatu ???
    > bo jak tak to 1/8 byłaby chyba dobrym rozwiązaniem

    Ułamki nie mają znaczenia - liczy się zarobiona kwota

  • 9. Data: 2003-03-28 18:07:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, IceCool wrote:

> [...]
    >+ czy od 1/8, 1/4, 1/2 1/1 etatu ZUS płaci się tyle samo ???
    >+ czy proporcjanalnie do części etatu ???

    Proporcjonalnie do kwoty uposażenia.
    BTW: miałem zaćmienie i wyparowało mi, że chcesz żeby matka nie była
    osobą współpracującą. Nie wypowiem się jaki jest poziom "nieczepiania
    się" przy tym samym miejscu zamieszkania...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-31 13:31:59
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > itd. za mnie i pracownika ????
    > oczywiście oprócz samego ryczałtu, 3% od handlu

    Ktoś tu kiedyś pisał/wspominał o możliwości podpisania umowy zlecenia na
    kwotę rzędu 150 zł/mies. Wówczas podobno powstaje taki zbieg ubezpieczeń, że
    nie ma obowiązku płacenia ZUS z DG - ale naturalnie umowa zlecenie nie może
    być na usługi ujęte w DG.

    Kuba