  • 1. Data: 2003-03-27 23:31:42
    Temat: amortyzacja szybciej...?
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Bez zbednych wstepow.
    Jest sobie srodek trwaly nabyty w lutym i rowno uzytkowany, w marcu wiec
    mozna pojechac z amortyzacja. Jako ze jest to naczepa to lapie sie na 14%
    stawke amort.. Liniowo, wiadomo, Wartosc poczatkowa x14% i mamy roczny odpis
    to przez 12 i wiemy ile m-cznie. Wszystko ok, gdyby nie to, ze wartosc 118
    003 amortyzowalaby sie do kwietnia 2010 roku. W zasadzie te naczepy moga
    nawet dojezdzic tego okresu ale mimo wszystko - jak to mozna pospieszyc ?
    Nie wystarczyloby po prostu wartosc poczatkowa podzielic na 30 i zostawic
    amortyzowanie na te 30 m-cy ?
    pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2003-03-28 07:20:51
    Temat: Re: amortyzacja szybciej...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, ArS wrote:
    [...]
> [...]
    >+ stawke amort.. Liniowo, wiadomo, Wartosc poczatkowa x14% i mamy roczny odpis

    Na "dzień dobry" to od niedawna jest "amortyzacja atomowa":
    ++++++
    Art. 22k.
    4. Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości początkowej
    fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6 Klasyfikacji,
    w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, w wysokości 30 proc. tej wartości.
    ----

    W kwestii użycia amortyzacji degresywnej i:
    >+ Nie wystarczyloby po prostu wartosc poczatkowa podzielic na 30 i zostawic
    >+ amortyzowanie na te 30 m-cy ?

    ...nie powiem bo nie wiem :) (pewnie można...)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-28 16:26:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    > ewidencji, w wysokości 30 proc. tej wartości.

    Odpada.. naczepa to grupa 7, a konkretnie 747

    "Naczepy, tj. pojazdy bezsilnikowe z nadwoziem ładunkowym bez przedniej
    osi, wyposażone w urządzenia pozwalające na sprzęgnięcie z siodłem
    ciągnika siodłowego."

    > W kwestii użycia amortyzacji degresywnej i:

    Amortyzacja defresywna przyspieszy całkowita amortyzację o ok. rok, więc
    warto (i mozna) chyba że:

    O ile tylko jest to naczepa używana i mozna to udowodnić.
    Wtedy zamiast 6 lub 7 lat mamy tylko 2,5 roku amortyzacji. O ile nasz
    srodek spełnia wymogi bycia uzywanym oczywiście.

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-31 13:53:05
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    > O ile tylko jest to naczepa używana i mozna to udowodnić.
    > Wtedy zamiast 6 lub 7 lat mamy tylko 2,5 roku amortyzacji. O ile nasz
    > srodek spełnia wymogi bycia uzywanym oczywiście.
    > maddy
    Jak się udowadnia, że np. samochód jest używany.
    Kupiłem samochód 3 letni, najstarszy dokument to kserokopia faktury
    wykupu z leasingu (grudzień 2002 czyli 3 miesiące temu).
    Czy muszę udowadniać, że samchód nie stał w garażu przez 3 lata?
    Z góry dziękuję za pomoc,
    Jacek.