  • 1. Data: 2006-12-12 08:59:26
    Temat: rachunek bankowy
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Z czego wynika, ze prowadzac DG musze miec biezacy rachunek bankowy.
    Przeszukałem ordynacje i ustawe VAT i nic nie znalazlem. Zle szukalem, czy
    po prostu sa to fanaberie US, ktory mnie zmusza do poinformaowania o
    rachunku biezacym.

    Adam

  • 2. Data: 2006-12-12 10:48:03
    Temat: Re: rachunek bankowy
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Ordynacja podatkowa
    "Art. 61. § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzących działalność
    gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia przelewu.

  • 3. Data: 2006-12-12 11:31:33
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub
    > podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia

    Dzieki, a jest napisane, ze musze US informowac o rachunku? Problem polega
    na tym, ze gdzies posialem umowe a bank chce 10 PLN za jej kopie. Jezeli bym
    mial mozliwosc, to wole ta dyche wydac na jakies piwko a nie na umowe dla
    US. ;-)

    Adam

  • 4. Data: 2006-12-12 12:23:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 gru o godzinie 12:31, na pl.soc.prawo.podatki, Adamski
    napisał(a):

    > Dzieki, a jest napisane, ze musze US informowac o rachunku?

    Zerknąłeś chociaż do tej ustawy??

    > Problem polega na tym, ze gdzies posialem umowe a bank chce 10 PLN za jej kopie.

    A po co Ci umowa o prowadzenie rachunku?

    > Jezeli bym mial mozliwosc, to wole ta dyche wydac na jakies piwko a nie na umowe
    dla
    > US. ;-)

    To możesz pójść na piwko :D
    Nie przedkładasz do US umowy z bankiem. Wpisujesz tylko w NIP-1 (2) nr
    rachunku.

    --
    Herbi
    12-12-2006 13:23:10

  • 5. Data: 2006-12-12 12:54:49
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-12-2006 o 13:23:12 Herbi <z...@o...pl> napisał(a):

    > To możesz pójść na piwko :D
    > Nie przedkładasz do US umowy z bankiem. Wpisujesz tylko w NIP-1 (2) nr
    > rachunku.

    Update from source, update ;)

  • 6. Data: 2006-12-12 13:04:13
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 gru o godzinie 13:54, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Update from source, update ;)

    Umowa z bankiem ma być "obrabiana" przez US????
    Wolne żarty.
    Czy skoro masz siedzibę w miejscu "X" to przedstawiasz do USu umowy o
    sprzedaż energii, o dostawę wody, o wywóz śmieci itp itd?
    To przecież tajemnica pomiędzy bankiem a właścicielem rachunku.

    --
    Herbi
    12-12-2006 14:04:11

  • 7. Data: 2006-12-12 13:26:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 14:04:13 +0100, Herbi napisał(a):

    > Umowa z bankiem ma być "obrabiana" przez US????

    Nie. Po prostu ma przedstawić dokumenty potwierdzające dane z NIP-1/2.
    Ale muszę przyznać, że w moim US wystarczyło ksero wyciągu. Wiem, że w
    innych chcą umowy.

  • 8. Data: 2006-12-12 13:32:45
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Nie. Po prostu ma przedstawić dokumenty potwierdzające dane z NIP-1/2.
    > Ale muszę przyznać, że w moim US wystarczyło ksero wyciągu. Wiem, że w
    > innych chcą umowy.

    Umowa z bankiem jest potrzebna w US po to aby zapobiec przeleniu środków np.
    zwrotu VAT na inne niż podatnika konto.
    Były przypadki że ktoś stawiał na NIP 2 pieczątkę firmy (np. dogadał się z
    sekretarką) , która miała kwotę VAT do zwrotu - wpisywał na nim własne konto
    i zanosił do US. Us nie zweryfikował prawdziwości danych i dokonywał
    przelewu na konto wskazane w NIP 2. Dalszy ciag można sobie wyobrazić...

  • 9. Data: 2006-12-12 13:51:17
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości ciach

    > To możesz pójść na piwko :D
    > Nie przedkładasz do US umowy z bankiem. Wpisujesz tylko w NIP-1 (2) nr
    > rachunku.

    Nie jestem taka pewna.

  • 10. Data: 2006-12-12 13:59:13
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 gru o godzinie 14:32, na pl.soc.prawo.podatki, Anow napisał(a):

    > Umowa z bankiem jest potrzebna w US po to aby zapobiec przeleniu środków np.
    > zwrotu VAT na inne niż podatnika konto.

    Ale NIP-1/2/3 składa ktoś kto jest do tego upoważniony - czy też każdy może
    złożyć w imieniu kogoś NIP-1/2/3 ?

    > Były przypadki że ktoś stawiał na NIP 2 pieczątkę firmy (np. dogadał się z
    > sekretarką) , która miała kwotę VAT do zwrotu - wpisywał na nim własne konto
    > i zanosił do US.

    To że przestępstwa były i są - to nic nowego.

    > Us nie zweryfikował prawdziwości danych i dokonywał przelewu na konto wskazane
    > w NIP 2.

    Co do rachunków podmiotów pranych - to może i jest sens przedkładania umowy
    o prowadzenie rachunku. Ale w przypadku osób fizycznych ?

    --
    Herbi
    12-12-2006 14:59:10