  • 1. Data: 2004-07-29 05:31:39
    Temat: rachunkowość+ZPK Przychodni Lekarskiej
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    znajomi lekarze otwierają na dniach Przychodnię Lekarską - sp. z o.o.

    Zastanawiamy się nad układem planu kont i rachunku wyników:
    z jednej strony najprostrzym rozwiązaniem jest utworzenie standardowego
    planu kont opartego na '4'-kach,
    z drugiej strony bardziej sensownym wydaje się plan kont oparty na '5'-kach:
    - koszty wydziałowe: ortopedia, interna, dermatologia i inne + koszty
    ogólne-administracyjne.

    Czy ktoś z Was zajmuje się taką rachunkowością i byłby w stanie mi
    podpowiedzieć co będzie rozwiązaniem lepszym, ewentualnie zasugerować, jakie
    niespodzianki mogą się pojawić w przyszłości.

    p.s. Na razie umowy z NFZ nie mają podpisanej, ale będzie od 01.01.2005.

    proszę o podpowiedź,

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-07-29 17:08:20
    Temat: Re: rachunkowość+ZPK Przychodni Lekarskiej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:

    > Czy ktoś z Was zajmuje się taką rachunkowością i byłby w stanie mi
    > podpowiedzieć co będzie rozwiązaniem lepszym, ewentualnie zasugerować, jakie
    > niespodzianki mogą się pojawić w przyszłości.

    Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzeni równolegle zespołów 4 i 5 z
    kontem pośrednim 490 "Rozliczenie kosztów".

    To raptem jedna operacja więcej przy dekrecie a mamy analizę kosztów
    wzdłuz, wszerz i na skos :-)

    A w ogóle to sugeruję jednak zatrudnic ksiegowego. Pełna księgowość to
    nie przelewki, zwłaszcza jak się obraca publicznym groszem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-30 05:18:24
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzeni równolegle zespołów 4 i 5 z
    > kontem pośrednim 490 "Rozliczenie kosztów".
    >
    > To raptem jedna operacja więcej przy dekrecie a mamy analizę kosztów
    > wzdłuz, wszerz i na skos :-)

    Takie rozwiązanie również rozpatrywałem i chyba faktycznie tak zrobimy.

    > A w ogóle to sugeruję jednak zatrudnic ksiegowego.

    Taka sugestia dla znajomych kłóciłaby się z interesami firmy, którą
    prowadzę.
    ;-)

    dzięki za podpowiedź (490),
    pozdrawiam