  • 1. Data: 2002-07-17 07:40:26
    Temat: rejestracja firmy!!!!
    Od: "matek" <h...@p...onet.pl>

    Temat jest ciekawy!
    w 1990 roku powstała fimra X sp. z o.o. która została zarejestrowana do sądu
    pod określonym numerem RHB.
    Nigdy - powtarzam nigdy - nie została zarejestrowana do urzędu skarbowego -
    nie otrzymała NIP-u ponieważ nikt nie podjął działalności. Nigdy także nie
    była zgłoszona do regony. Można powiedzieć że była przez 12 lat w uśpieniu.
    Jej siedzibą - zgodnie z aktem notarialnym, postanowieniem z sądu - było
    miasto "A".
    W 2002 roku zostałe sprzedana osobie z miasta "B". Formalności wszystkie
    zostały dopełnione zgodnie z obowiązującymi przepisami (umowa sprzedaży, akt
    notarialny, uchwała walnego o zmianie zarządu).
    Zarząd postanawia zarejestrować spółkę w mieście "B"... i co się okazuje:
    1. otrzymuje regon na z siedzibą w mieście "B" (na podstawie aktu
    notarialnego ze zmianą siedziby oraz umową najmu lokalu)
    2. postanawia zgłosić NIP... i następuje odmowa ponieważ na postanowieniu
    sądowym sądu rejestrowego z 1990 roku widnieje miasto "A" jako siedziba
    spółki -----
    3. postanawia zgłosić w mieście "A" ,, no ale regon jest wystawiony na
    miasto "B" , oraz, w prawdzie w akcie notarialnym jest siedziba w mieście
    "A", ale brak dokładnych danych adresowych (ulica, numer, kod) a to do nipu
    jest konieczne!!!!
    proszę o komentarz

  • 2. Data: 2002-07-17 07:54:04
    Temat: Re: rejestracja firmy!!!!
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik matek napisał:
> [...]
    > akcie notarialnym jest siedziba w mieście "A", ale brak dokładnych
    > danych adresowych (ulica, numer, kod) a to do nipu jest
    Chyba nie wszystki formalności zostały dopełnione.
    Zmiane siedziby ( a także zarządu, profilu dzialalności, wspólników,
    itp) należy zgłosić do sądu (obecnie do KRS) i dopiero *po* otrzymaniu
    postanowieni o dokonaniu wpisu zmian firma zmienia adres.
    Innymi słowy - dopóki sąd nie zarejestruje zmiany siedziby spółki -
    doputy siedziba jest pod starym adresem.
    Wcześniej zmiana adresu jest prawnie nieskuteczna.
    Dziwne że dostaliście nowy REGON. Na jakiej podstawie? Umowy spółki?
    To jest mozliwe tylko dla spółki w organizacji. Dla zarejestrowanej
    GUS powinien żądać wypisu z rejestru lub chociaż postanowienia sądu o
    wpisie zmian do rejestru.
    US postąpił prawidłowo. Do zmiany adresu w US potrzebny jest wypis z
    rejestru sądowego z aktualnym adresem.

    Temat średnio ciekawy - jak wszystki tematy zaczynające sie od
    niedopełnienia wymaganych prawem formalności.
    Kiepski był ten notariusz - powinien zwrócić uwage na konieczność
    zgłoszenia zmian do KRS. Wprawdzie to nie jego obowiązek, ale poważne
    traktowanie zawodu to to nie jest.

    Maddy

    ps. Ok. Może i "moja" natariuszka mnie rozpieściła...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-17 10:38:58
    Od: "matek" <h...@p...onet.pl>

    hmm...
    jakie formalności nie zostały dopełnione????
    moim zdaniem wszystkie zostały dopełnione
    pozdrawiam mateusz

  • 4. Data: 2002-07-17 10:46:09
    Od: "matek" <h...@p...onet.pl>

    aha chciałem dopisać: w takim razie chcę zarejestrować firmę w mieście "A"
    , a jeżeli nie mogę to co mam czekać na postanowienie z KRS, to potrwa
    przeciesz dokumenty o wpis do KRS składa się w sądzie rejestrowym (tam gdzie
    firma była zarejestrowana w RHB) a później przesyłane są do właściwego KRS.
    czekam na swój wypis już 6 miesięcy. :(

  • 5. Data: 2002-07-17 10:50:40
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik matek napisał:
    > hmm...
    > jakie formalności nie zostały dopełnione????
    > moim zdaniem wszystkie zostały dopełnione

    A zgłoszenie zmian do KRS? Gdyby zostały zgłoszone, mielibyście wypis
    z rejestru z nowym adresem więc nie byłoby kłopotu.
    Przypominasz sobie - mnóstwo drobiazgowych druków, opłata za zmianę
    wpisu i za ogłoszenie w MSiG? Jeżeli sobie nie przypominasz, to spółki
    nie przerejestrowałeś.

    Kurcze, przeciez napisałam - zmianę adres sidziby spółki prawa
    handlowego trzeba zgłosić do KRS i dopiero po otrzymaniu postanowienia
    o dokonaniu zmian w rejestrze można myśleć o zmianie adresu w innych
    instytucjach. Wczesniej spółka po prostu musi używać starego adres.
    Nie ma innych opcji.
    A skoro na wypisie z rejestru był stary adres to znaczy że zmiana nie
    zostały zgłoszone do KRS. Gdyby zmiany zostały zgłoszone, na wypisie
    byłby NOWY ADRES.
    REGON na nowy adres został wydany bezpodstawnie. Podstawą do zmian w
    regonie jest postanowienie sądu o zmianie danych w rejestrze
    przedsiębiorców lub wypis z tegoż rejestru.
    Na podstawie jedynie umowy spółki regon można wydac tylko spółce w
    organizacji. A spółka w organizacji jest z założenia spółką
    niezarejestrowana, czyli ten przypadek tu nie zachodzi.

    Tak to jest jak się odpowiada nad cytatem - nigdy sie nie doczyta do
    końca...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-17 11:01:24
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik matek napisał:
> [...]
    > firma była zarejestrowana w RHB) a później przesyłane są do właściwego KRS.
    I to jest życie. Fakt że KRSy działają jak żółwie nie znienia niestety
    stanu prawnego.
    Nie ma wpisu w rejestrze - nie ma zmiany siedziby.
    Tak jest w całej Polsce i trzeba sie z tym liczyc ... albo znaleźć
    sobie "chody" w KRS. Chociaz powiem Ci, że nawet dobre chody dużo nie
    pomogą. Taki bezwlad systemu.
    I pozostaje Ci tylko pomstować i czekać.
    Będziesz miał szczęście jeżeli po 6 miesiącach dokumenty nie wrócą do
    usunięcia błedów, najczęściej duperelnych drobiazgów typu nieskreślona
    rubryka (fakt autentyczny, bo wszystkie niewypełniane rubryki trzeba
    przekreślić, ale to było rok temu, teraz podobno sie troche poprawiło)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl