  • 1. Data: 2008-01-23 21:27:43
    Temat: remanent a KPiR
    Od: "Ewa" <l...@o...pl>

    witajcie

    mam następujące pytanie i mam nadzieję, że ktoś mnie oświeci

    jak rozliczyć remanenty początkowy i końcowy z saldem z KPiR? ktoś mi
    powiedział, że minus początkowy plus końcowy, ale nie bardzo logiczne mi się
    to wydaje

    pomóżcie bo robię to pierwszy raz
    Ewa

  • 2. Data: 2008-01-24 12:34:58
    Temat: Re: remanent a KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 22:27:43 +0100, Ewa napisał(a):

    > jak rozliczyć remanenty początkowy i końcowy z saldem z KPiR? ktoś mi
    > powiedział, że minus początkowy plus końcowy, ale nie bardzo logiczne mi
    > się to wydaje
    >
    > pomóżcie bo robię to pierwszy raz

    Więc po prostu zacznij od przeczytania "Rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów". Jak tego nie zrobisz to zapewne przy kończeniu
    roku popełnisz jeszcze kilka błędów.

  • 3. Data: 2008-01-24 15:00:19
    Od: r...@w...pl

    On 23 Sty, 22:27, "Ewa" <l...@o...pl> wrote:
    > jak rozliczyć remanenty początkowy i końcowy z saldem z KPiR? ktoś mi
    > powiedział, że minus początkowy plus końcowy, ale nie bardzo logiczne mi się
    > to wydaje

    Rzeczywiście "minus początkowy plus końcowy" i to co wyjdzie odejmuje
    się od kosztów

  • 4. Data: 2008-01-24 16:02:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2008 o 16:00:19 <r...@w...pl> napisał(a):

    > Rzeczywiście "minus początkowy plus końcowy" i to co wyjdzie odejmuje
    > się od kosztów

    Mam problemy z wizualizacją powyższego :)

    Interpretacja remanentów jest taka - zakupy wpisujesz do KPiR na bieżąco,
    powiększając koszty.
    Jeśli nie sprzedasz tych zakupów do końca roku, to takie niesprzedane
    zakupy ujmujesz w remanencie
    - po to, aby je odjąć z kosztów danego roku - a jednocześnie wrzucić do
    kosztów roku następnego.

    Tak więc koszty w roku podatkowym to suma kolumn 10, 11, 14 z KPiR
    + remanent początkowy
    (czyli koszty przerzucone z roku poprzedniego) - remanent końcowy(to co
    nam zostało niesprzedanego
    na koniec roku).

    Jest w tym jedna zagwozdka - koszty przerzucone remanentem na rok kolejny
    są zwykle rozliczane dopiero
    w rozliczeniu rocznym za ten kolejny rok. Jeśli więc to co masz w
    remanencie początkowym sprzedasz np już w styczniu,
    to masz przychód do opodatkowania, ale nie masz kosztów , płacisz więc za
    duże zaliczki i kredytujesz fiskusa.

    Warto wtedy zrobić na koniec stycznia remament(zawiadamiając o tym
    naczelnika - 7 dni wczesniej) i rozliczyć
    się "różnica remanentową"(czy jak to się tam nazywa) - czyli dochodem za
    styczeń będzie wtedy przychód
    minus (remanent na początek stycznia - remanent na koniec stycznia).
    A więc wrzucisz sobie koszty przerzucone z roku poprzedniego już na koniec
    stycznia,
    zamiast czekać z tym do Sylwestra i płacąc zawyzone zaliczki.

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-24 18:23:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.t5fyttytipkhj4@unk>:

> [...]
    > stycznia,
    > zamiast czekać z tym do Sylwestra i płacąc zawyzone zaliczki.

    A w ramach rewanzu US nakaze zrobic remanent na koniec listopada ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]