  • 1. Data: 2008-01-24 10:44:34
    Temat: Deklaracja ZUS
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Witam

    Gryzie mnie taka jedna mała rzecz.
    Zacząłem DG 1 listopada tamtego roku. Przed 10 grudnia pobiegłem do
    ZUS i złożyłem swoją pierwszą deklaracje.
    W paru miejscach wyczytałem, że obecnie nie ma potrzeby składania
    comiesięcznej deklaracji jeżeli np nie zatrudnię kogoś albo zacznę
    płacić inne składki. Nawet babka w okienku coś takiego wspominała
    żebym nic już im nie przynosił.
    Niepokoi mnie jednak ta myśl, że z początkiem roku powinienem złożyć
    jednak deklarację za grudzień do 10 stycznia lub też do 10 lutego za
    styczeń, żeby w nowym roku mogli mnie odhaczyć.

    To jak składać czy nie składać? Chodzi mi o zus DRA

  • 2. Data: 2008-01-24 12:39:30
    Temat: Re: Deklaracja ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2008 02:44:34 -0800, Arsen99 napisał(a):

> [...]
    > styczeń, żeby w nowym roku mogli mnie odhaczyć.
    >
    > To jak składać czy nie składać? Chodzi mi o zus DRA

    Rozumiem, że nikogo nie zatrudniasz. Za grudzień składać nie musisz. Jeśli
    chodzi o deklarację za styczeń, to zmieniła się stopa procentowa rentowego
    i z ustawy wynika, że trzeba złożyć. Ale ZUS twierdzi, że nie jest to
    konieczne bo w takim wyapadku ich system komputerowy sam ją wygeneruje.
    Wybór należy do ciebie: ustawa czy system komputerowy. Od lutego znów nie
    składasz.

  • 3. Data: 2008-01-24 14:39:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2008 o 13:39:30 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > konieczne bo w takim wyapadku ich system komputerowy sam ją wygeneruje.
    > Wybór należy do ciebie: ustawa czy system komputerowy. Od lutego znów nie

    Mówisz o art. 47 2a/2b/2c Usus?
    IMHO to można te przepisy interpretować wielorako.. ale na wszelki wypadek
    lepiej
    zawsze złożyć w razie wątpliwości.

    pozdr,t
    tommyz