  • 1. Data: 2004-11-23 09:23:39
    Temat: remanent likwidacyjny
    Od: "Makbed" <m...@p...onet.pl>

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
    Mam zamiar zliwkidować działalność gospodarczą.
    Poniżej przedstawię mój problem.
    Trzy lata temu rozpocząłem jednoosobową dzialalność
    gospodarczą (usługi informatyczne).
    Po około roku zawiesiłem działalność z braku
    zleceń. Ponieważ zawieszenie działalności było
    terminem niejasnym dlu urzędników skarbówki, nie
    otrzymałem wystarczających wytycznych co do dalszych
    procedur.
    Z związku z tym po zaprzestaniu (zawieszeniu działalności)
    wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT
    (złożyłem VAT-Z), nie sporządziłem remanetu likwidacyjnego
    i nie poinformowałem o tym fakcie urzędu skarbowego.
    Teraz po dwóch latach od zawieszenia zastanawiam się nad
    likwidacją z związku z tym mam kilka pytań.
    1. Czy sporządzenie remanentu likwidacyjnego na potrzeby VAT
    i odprowadzeniu vat-u naliczonego do skarbówki ze sporym
    opóźnieniem 2-letnim załatwi sprawę.
    2. Czy w związku z tym należy dodatkowo wyliczyć i odprowadzić
    odsetki od zalegającej kwoty podatku naliczonego VAT i umotywować
    to jakimś pismem.
    Kolejne pytania dotyczą już bezpośrednio remanentu likwidacyjnego
    na potrzeby podatku dochodowego.
    1. Jeżeli wyposażenie typu komórki, fax-modem, komputer wpisałem
    do ewidencji środków trwałych, to czy mam obowiązek objąć je
    remanentem likwidacyjnym na potrzebu podatku dochodowego i ująć
    w spisie natury, jeżeli nie kiedy je rozliczyć, przy czym kwoty
    netto tych środków są oczywiście niższe od 3500 zł.
    Bardzo proszę o odpowiedź na powyższe pytania.
    Pozdrawiam --makbed--

  • 2. Data: 2004-11-23 10:26:49
    Temat: Re: remanent likwidacyjny
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Makbed" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > netto tych środków są oczywiście niższe od 3500 zł.
    > Bardzo proszę o odpowiedź na powyższe pytania.

    Doradzam Ci sprzedaż(przed likwidacją) rzeczy które wymieniasz wg ich
    aktualnej
    wartości, ponieważ po likwidacji będziesz musiał zapłacić VAT liczony od
    ceny ich nabycia.
    Baśka

  • 3. Data: 2004-11-23 10:42:26
    Od: m...@p...onet.pl

    > wartości, ponieważ po likwidacji będziesz musiał zapłacić VAT liczony od
    > ceny ich nabycia.
    Witam.
    Czy będzie to jedyna konsekwencja czy grożą mi jakieś sankcje, rozumiem
    że do tego doszły by odsetki

    > Doradzam Ci sprzedaż(przed likwidacją) rzeczy które wymieniasz wg ich
    > aktualnej
    Co do sprzedaży i tak odsetki za dwa lata zawieszenia mogą zostać naliczone,
    a po drugie wiązało by się to z koniecznością odwieszenia działalności,
    czy tak ?
    pozdrawiam --makbed--