  • 1. Data: 2004-11-23 09:23:16
    Temat: zapłata za fakturę=akceptacja?
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    Niestety do dzisiaj nie znam jednoznacznej odpowiedzi:
    czy jak wyslę pocztą oryginał faktury (przelewowej) klientowi
    a ten dokona przelewu to jest to jednoznaczne z tym jakby tą fakturę
    podpisał czyli zaakceptował? sprawa cały czas tyczy podpisu na fakturach -
    nikt nie wie do końca jak z tym jest.

    Wysyłanie pocztą faktury z prośbą o odesłanie podpisanej kopii jest męczące
    dla klienta zatem słałbym same oryginały jeśli miałbym pewność, że po
    dokonaniu przelewu mam jednocześnie zaakceptowaną fakturę.

    Spałbym wtedy spokojnie i nie obawiał się, że po upadku firmy zgłoszą się
    do mnie o zwtor kasy za "omyłkowe dokonanie zapłaty za nieuzasadnioną
    fakturę" (bo podpisanej faktury faktycznie bym nie miał) :(

  • 2. Data: 2004-11-23 19:00:48
    Temat: Re: zapłata za fakturę=akceptacja?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Piotr" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > do mnie o zwtor kasy za "omyłkowe dokonanie zapłaty za nieuzasadnioną
    > fakturę" (bo podpisanej faktury faktycznie bym nie miał) :(

    wiadomo jak jest, podpis na fakturze nie jest potrzebny (z punktu widzenia
    PTU oczywiście).

    Ale przecież fakturę wystawiasz na podst. zamówienia/umowy itd. to masz
    dowód że zrealizowałeś zamówione czynnościl

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-23 21:05:19
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 20:00:48 +0100, Magdalena napisał(a):

    > Ale przecież fakturę wystawiasz na podst. zamówienia/umowy itd. to masz
    > dowód że zrealizowałeś zamówione czynnościl

    Niekoniecznie... nie zawsze są to firmy z którymi współpracuję na stałe...
    nieraz są to sporadyczne wizyty gdzie nie podpisuje się żadnych umów.
    Jedzie się - załatwia sprawę a później dosyła fakturę (po usłudze, bo
    dopiero po wiadomo na jaką kwotę) :) Są to drobne prace.

  • 4. Data: 2004-11-23 21:29:43
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Piotr" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Jedzie się - załatwia sprawę a później dosyła fakturę (po usłudze, bo
    > dopiero po wiadomo na jaką kwotę) :) Są to drobne prace.

    ale ogólnie czym się martwisz? Jeżeli masz jakiekolwiek dowody rzeczowe
    wykonania usługi to chyba jest OK.
    Zawsze podczas wizyty możesz dać do podpisania jakiś protokół - zrób sobie
    jakiś wzór i podepniesz sobie pod kopię faktury. W razie co, jest jakaś
    zawsze podkładka

    Magdi