  • 1. Data: 2006-02-07 01:47:42
    Temat: remanent likwidacyjny po raz n-ty ;)
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    witam,

    od razu informuje ze przegladnalem cale archiwum google jak w temacie, ale
    oczywiscie moglem czegos nie dostrzec dlatego pytam ;)

    na dzien 31 grudnia 2005 zlikwidowalem dzialanosc gospodarcza, KPiR, VAT,
    KASA FISKALNA (cena zakupu w 2000 roku 1400 netto)
    w dniu 3 stycznia 2006 wyrejestrowalem ja w UM, GUS oraz zlozylem w US -
    NIP-3 i VAT-Z
    do 25 stycznia zlozylem VAT-7 za grudzien i wplacilem podatek
    na dzien 31 grudnia 2005 sporzadzilem remenent likwidacyjny, wyniosl on ZERO
    i w pozycji i w wartosci
    (w grudniu wszystko co kiedykolwiek kupilem sprzedalem na fakture lub
    nabilem na kase fiskalna)
    w VAT-7 za grudzien 2005 wpisalem w rubryke nr 40 - cyfre 0
    w 2005 roku nie zlozylem zadnego PIT-5 poniewaz nie wyszedl mi dochod do
    opodatkowania
    nigdy nie mialem na posiadaniu majatku trwalego, ani niczego nie
    amortyzowalem

    o zamiarze sporzadzenia remanentu likwidacyjnego nie mam i nie mialem
    obowiazku powiadamiania US, poniewaz byl on sporzadzony na dzien 31 grudnia,
    a zgodnie z ustawa ten dzien jak i 1 stycznia sa zwolnione z koniecznosci
    informowania o tym US !!!

    i teraz PYTANIE:

    1. czy mam obowiązek informowania US stosownym pismem ze sporzadzilem
    remanent likwidacyjny i wyniosl on ZERO ??? jezeli tak to do kiedy takie
    pismo powinienem wyslac ???, patrz tez pytanie nr 3
    kase fiskalna zakupilem i zainstalowalem w 2000 roku, odliczylem od niej
    pelen vat (ok.350zl) i polowe kwoty netto od podstawy opodatkowania w 2000
    roku...
    2. czy likwidujac dzialalnosc mam obowiazek wpisania kasy do remanentu
    likwidacyjnego i czy mam zaplacic jakikolwiek podatek od jej posiadania ???
    3. PIT za 2005 rok mam obowiazek zlozyc do konca kwietnia 2006.
    czy mam do niego dolaczyc PIT-5X z kwotami ZERO ??? a moze wlasnie wraz z
    PITem rocznym mam obowiazek wtedy poinformowac US o wyniku remanentu
    likwidacyjnego ???
    4. czy jest okreslone do kiedy mam obowiazek wykonac odczyt z kasy fiskalnej
    w US ???

    z gory wielkie dzieki za kazda odpowiedz wnoszaca cos do tematu, mysle ze
    pomoga one takze innym

    z pozdrowieniami
    BigDario

  • 2. Data: 2006-02-07 13:19:21
    Temat: wszystko jasne...
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    witam,

    dzisiaj odwiedzilem swoj US i swieze info na ten temat, napisze co sie
    dowiedziealem

    > 1. czy mam obowiązek informowania US stosownym pismem ze sporzadzilem
    > remanent likwidacyjny i wyniosl on ZERO ??? jezeli tak to do kiedy takie
    > pismo powinienem wyslac ???, patrz tez pytanie nr 3

    Dokument potwierdzajacy sporzadzenie takiego remanentu likwidacyjnego
    dolacza sie do zeznania rocznego, ktore w tym roku ma obowiazek podatnik
    zlozyc do 2 maja, oczywiscie w przypadku kiedy likwiadacja dzialalnosci
    nastapila na 31 grudzien, w innym przypadku nie dowiadywalem sie...
    Jezeli remanent wyszedl ZERO, nie ma koniecznosci/obowiazku podlaczenia do
    zeznania rocznego druku PIT-X

    > 2. czy likwidujac dzialalnosc mam obowiazek wpisania kasy do remanentu
    > likwidacyjnego i czy mam zaplacic jakikolwiek podatek od jej posiadania
    > ???

    Przy likwidacji dzialalnosci, podatnik ma obowiazek zaplacic podatek VAT od
    ceny zakupu kasy, czyli jednym slowem zwrocic to co sobie odliczyl w
    momencie zakupu. Kasa jako srodek trwaly nie wchodzi w remanent likwidacyjny
    i nie jest objęta podatkiem dochodowym (nie ma znaczenia za ile zostala
    kupiona kasa). Jezeli ktos nie uwzglednil tego w VAT za grudzien to korekta
    plus pismo wyjasniajace, plus wplata na konto US wraz z odsetkami i to
    wszystko.

> [...]
    > czy mam do niego dolaczyc PIT-5X z kwotami ZERO ??? a moze wlasnie wraz z
    > PITem rocznym mam obowiazek wtedy poinformowac US o wyniku remanentu

    Przy skladaniu zeznania rocznego mozna ale nie trzeba skladac PIT-X jezeli
    remanent likwidacyjny wyniosl ZERO

    > 4. czy jest okreslone do kiedy mam obowiazek wykonac odczyt z kasy
    > fiskalnej w US ???

    Oczywiscie taki odczyt podatnik ma obowiazek wykonac. Odczyt to nic innego
    jak wydruk wszystkich raportow dobowych calej zywotnosci kasy. Serwisant
    wymontowuje z kasy moduł fiskalny i ma obowiazek odeslac go do producenta
    kasy, a producent ma obowiazek przechowywania go przez okres 5 lat.
    Kase mozna po takiej operacji staje sie bezwartosciowym bublem, bo modul
    fiskalny kosztuje w okolicach 70-80% nowej kasy.
    Nie ma ustawowego terminu wykonania tego odczytu, jak rowniez nie ma
    ustawowo okreslonej jakiejkolwiek kary badz sankcji za nie wykonanie tego.

    To tyle. Powyzsze informacje sa sprawdzone i na pewno rzetelne. Oczywiscie
    nie kazdy ma obowiazek w nie uwierzyc, ale to juz jego sprawa....

    pozdrawiam
    BigDario

  • 3. Data: 2006-02-07 13:23:12
    Temat: errata do pytania nr 1
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    JESZCZE JEDNO DO PYTANIA PIERWSZEGO

> [...]
    > nastapila na 31 grudzien, w innym przypadku nie dowiadywalem sie...
    > Jezeli remanent wyszedl ZERO, nie ma koniecznosci/obowiazku podlaczenia do

    Oczywiscie powyzsze tyczy sie dochowego, w przypadku VAT podatnik ma
    obowiazek najpozniej do (14+7) 21-go a w tym roku do 23 stycznia
    poinformowac US o wartosci remanentu likwidacyjnego i rozliczyc go w
    deklaracji VAT za grudzien 2005, jezeli wyszedl ZERO, wpisac w pozycji 40
    cyfre ZERO

    Pozdr
    BigDario

  • 4. Data: 2006-02-07 13:49:31
    Temat: Re: wszystko jasne...
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dsa6o8$ckr$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "BigDario" <b...@s...wp.pl> wrote:

> [...]
    > plus pismo wyjasniajace, plus wplata na konto US wraz z odsetkami i to

    Nie upraszczasz czegoś aby nadmiernie? Bo jeśli powyższe jest prawdą, to
    chętnie jako osoba fizyczna nie prowadząca DG odbiorę od Ciebie tę kasę
    za pół należnego VAT (znaczy - Ty zapłacisz mi). Może być bez modułu
    fiskalnego.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2006-02-07 14:14:42
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

> [...]
    > chętnie jako osoba fizyczna nie prowadząca DG odbiorę od Ciebie tę kasę
    > za pół należnego VAT (znaczy - Ty zapłacisz mi). Może być bez modułu

    Mógłbyś jaśniej? Po likwidacji działalności gospodarczej i likwidacji kasy
    (wyciagnieciu przez serwisanta modulu fiskalnego) kasa jest twoim prywatnym
    bezwartosciowym bublem i mozesz z nia zrobic co tylko chcesz...
    Jezeli sie myle to mnie popraw...

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-02-08 23:04:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, BigDario wrote:

    > Kasa jako srodek trwaly nie wchodzi w remanent likwidacyjny
    > i nie jest objęta podatkiem dochodowym (nie ma znaczenia za ile zostala
    > kupiona kasa).

    Znaczenie ma o tyle o ile ktoś nie wpadł na pomysł ujęcia jej
    w ewidencji wyposażenia zamiast ST.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-02-09 12:52:47
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    > Znaczenie ma o tyle o ile ktoś nie wpadł na pomysł ujęcia jej
    > w ewidencji wyposażenia zamiast ST.

    Hehe, oczywiscie racja, a jak juz to zrobil to musi sobie przedrukować w tył
    ewidencje wyposazenia i jak miał ewidencje środków trwałych również ;)

    z pozdrowieniami
    BigDario

  • 8. Data: 2006-02-13 08:21:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, BigDario wrote:

    > Hehe, oczywiscie racja, a jak juz to zrobil to musi sobie przedrukować w tył
    > ewidencje wyposazenia i jak miał ewidencje środków trwałych również ;)

    ...i pamięć odświeżyć, ale razy US robił notatki z jego papierów ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)