  • 1. Data: 2006-02-06 22:46:10
    Temat: firma bez historii - likwidacja
    Od: "escuola" <e...@W...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnosnie zlikwidowania dzialalnosci gospodarczej,
    ktora.....
    wlasciwie nigdy nie zostala rozpoczeta. A w szczegolach:
    1. Zarejestrowalem DG na os. fizyczna ponad roku temu - w urzedzie
    gminy i GUS.
    To WSZYSTKO co zrobilem. Nie odwiedzilem skarbowki, ZUSu, ZADNEJ innej
    instytucji,
    w zasadzie uzyskalem tylko wpis do rejestru DG i numer Regon.
    Sprawy/plany potoczyly sie jednak niepomyslnie i z firmy nic nie
    wyszlo,
    2. ale niestety nie wyrejestrowalem dzialalnosci.
    3. Minal juz poooonad rok. W rozliczeniu rocznym za 2004 skarbowka nie
    pytala o firme w ogole, rozliczylem sie tylko z tego, co zarobilem w
    tamtym roku od pracodawcy, na umowe o dzielo, dostalem nawet zwrot
    nadplaconego podatku i tyle.
    4. Teraz (styczen 2006) Postanowilem jednak wyczyscic te sprawe i
    zlikwidowac formalnie
    dzialalnosc (wizyta w u.gminy i GUS)

    Czy Ktos zrobil kiedys moze cos podobnego?
    Czy spotkaly Was jakies represje z powodu tak dlugiej "ciszy" w
    dzialalnosci?
    Czy ZUS lub US moga sie przyczepic jakichkolwiek rzekomych zaleglosci
    za skladki?

    Prosze o opisanie Waszych doswiadczen lub ew. wykladni prawnej tego,
    czy rzekomo z czyms zalegam, bo chcialbym byc przygotowany na
    zastrzezenia ze strony naszych kochanych instytucji.

    Pozdrawiam,

    PS. Chce sie szybko wyrejestrowac, by moc zarejestrowac w niedalekiej
    przyszlosci nowa DG, bez tlumaczenia w urzedach, co to bylo, ze ja po prawie
    2
    latach do ZUSu sie rejestruje i do VATu, etc.

    Przepraszam za kolokwialny jezyk. Pozdrawiam,
    -escuola-

  • 2. Data: 2006-02-07 08:10:38
    Temat: Re: firma bez historii - likwidacja
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    escuola wrote:

> [...]
    > dzialalnosci?
    > Czy ZUS lub US moga sie przyczepic jakichkolwiek rzekomych zaleglosci

    ZUS i US mogą tylko zadać pytanie: "dlaczego"? Wtedy grzecznie
    odpowiesz (na piśmie, z potwierdzeniem na kopii), że planowanej DG nie
    rozpocząłeś ina tym się skończy.

> [...]
    > prawie 2
    > latach do ZUSu sie rejestruje i do VATu, etc.

    No to szkoda czasu i pieniędzy na likwidację i powtórną rejestrację. Po
    prostu rozpocznij prowadzić tę zarejestrowaną DG. Masz do tego pełne
    prawo. W zgłoszeniu w US i ZUS podasz datę faktycznego rozpoczęcia DG.
    Chyba, że chodzi ci o nowy niższy ZUS. Nie chce mi się analizować
    ustawy żeby sprawdzić, czy taki numer z wyrejestrowaniem i powtórną
    rejestracją coś zmienia w tej sprawie. Może ktoś inny się na ten temat
    wypowie.

  • 3. Data: 2006-02-07 21:47:40
    Od: "escuola" <e...@W...pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Po prostu rozpocznij prowadzić tę zarejestrowaną DG. Masz do tego pełne
    > prawo.
    > Chyba, że chodzi ci o nowy niższy ZUS.

    Dzieki za info.
    Rzeczywiscie chcialbym z tego skorzystac, o ile sie uda, ale bardziej
    obawialem sie jednak konsekwencji tak dlugiej "ciszy" w dzialalnosci.
    Poza tym obecna nazwa firmy jest jednoznacznie powiazana z marketingiem, a
    nowa dzialalnosc mialaby byc w zupelnie innej branzy, choc nie wybralem
    jeszcze ostatecznego pomyslu do realizacji.
    Pozdrawiam
    -escuola-

  • 4. Data: 2006-02-08 07:20:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    escuola wrote:

    > Dzieki za info.
    > Rzeczywiscie chcialbym z tego skorzystac, o ile sie uda, ale bardziej

    Więc odpowiadam szczerze: nie wiem jak z tym ZUS-em. Sprawdź w ustawie.

    > obawialem sie jednak konsekwencji tak dlugiej "ciszy" w dzialalnosci.

    Nie ma żadnych konsekwencji. Najlepiej dowiódł tego chyba ostatnio
    pewien wicepremier.

    > Poza tym obecna nazwa firmy jest jednoznacznie powiazana z
    > marketingiem, a nowa dzialalnosc mialaby byc w zupelnie innej branzy,
    > choc nie wybralem jeszcze ostatecznego pomyslu do realizacji.

    To zmień tylko nazwę we wpisie w UM. To kosztuje tylko 50 zł.