  • Data: 2007-04-12 21:07:33
    Temat: rozliczenie PIT-a
    Od: janek <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Strasznie zamotałem się z rozliczeniem mojego PIT-a... może ktoś z Was
    mi pomoże?

    W 2006 roku miałem dochody z umowy o pracę (pierwsze 2 miesiące roku),
    potem umowy zlecenia i umowy o dzieło - cały rok. Do tego prowadziłem
    DG opodatkowaną liniowo 19%, chociaż "prowadziłem to brzmi zbyt
    dumnie" - po prostu płaciłem składki ZUS i składałem puste deklaracje
    podatkowe - bardziej mi się to opłacało z różnych względów.

    Teraz przyszła pora na PIT-a i mam mętlik w głowie. Wiem że muszę
    złożyć dwa PIT-y. Sęk w tym, że nie wiem czy z części dochodu
    opodatkowanego wg skali (umowa o pracę, zlecenia i działo) mogę
    rozliczyć się z żoną oraz czy mogę skorzystać np. z ulgi na
    internet??? PIT z działalności męczy mnie jednym - czy wykazywać
    stratę w związku z poniesionymi składkami ZUS? Jak to zrobić żeby nikt
    się do mnie nie doczepił? Czy do PIT-u z działalności muszę dołączać
    kserokopię z ostatniej strony KPiR?

    Z góry dziękuję z podpowiedzi

    Pozdrawiam

    Jan