  • 1. Data: 2007-06-16 18:36:48
    Temat: rozliczenie PIT a brak podpisów małżonków
    Od: "Kasia" <sia_ka@BEZ_TEGO.op.pl>

    Witam.
    Sytuacja wygląda nastepująco:
    Moja koleżanka złozyła zeznanie PIT-37 za rok 2006 wspólnie z mężem.
    Zeznanie wysłała dnia 30.04. Wczoraj dostała z US wezwanie, że mają złozyć
    (ona i mąż) korekty zeznań indywidualnie, ponieważ nie spełnili wymogu art.
    6 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (złożenie podpisów
    na zeznaniu jest jednoznaczne ze złożeniem wniosku o wspólne opodatkowanie,
    a tego nie dokonali). A z kolei zgodnie z art. 6 ust. 10 tejże ustawy
    złożenie owego wniosku po upływie ustawowego terminu (czyli po 30.04) nie
    może mieć miejsca.
    Co o tym myslicie? Czy US ma rację? Czy jest sens walczyć?

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2007-06-16 19:16:17
    Temat: Re: rozliczenie PIT a brak podpisów małżonków
    Od: "Artur" <m...@j...k-ow.net>

    Użytkownik "Kasia" <sia_ka@BEZ_TEGO.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może mieć miejsca.
    > Co o tym myslicie? Czy US ma rację? Czy jest sens walczyć?

    Witam!
    Ja mam podobną sytuację zeznanie złożyłem dużo wcześniej tylko w wyniku
    mojego błędu musiałem złożyć
    korektę, którą wysłałem 2.05. Dwa dni temu dostałem pismo z US o złożenie
    indywidualnych korekt mojej i żony.
    W wyniku takiego obrotu sprawy przy indywidualnym rozliczeniu będę musiał
    zapłacić podatek, którego nie musiałbym zapłacić
    w przypadku wspólnego rozliczenia.
    Co według was zrobić?
    Pozdrawia
    Artur
    mailto:m...@j...k-ow.net
    https://www.inteligencja.com/?s=mapenar

  • 3. Data: 2007-06-16 20:19:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kasia" <sia_ka@BEZ_TEGO.op.pl> wrote in message
> [...]
    > może mieć miejsca.
    > Co o tym myslicie? Czy US ma rację? Czy jest sens walczyć?

    Rozumiem, że nie podpisali pitu.
    W przypadku podpisów US ma rację.
    Złożenie zeznania niepodpisanego jest równoznaczne z niezłożeniem zeznania.
    Zeznanie składają dopiero teraz, a teraz niestety rozliczać wspólnie sie już
    nie da.

  • 4. Data: 2007-06-16 20:24:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <m...@j...k-ow.net> wrote in message

> [...]
    > W wyniku takiego obrotu sprawy przy indywidualnym rozliczeniu będę musiał
    > zapłacić podatek, którego nie musiałbym zapłacić

    Twoja sytuacja jest zdecydowanie inna.
    Oni pitów nie podpisali, co jest równoznaczne z niezłożeniem zeznania.
    Dlatego w tej chwili rozliczyć sie razem nie mogą.
    W twoim przypadku podpisany pit z wnioskiem o wspólne rozliczanie został
    złozony prawidłowo przed terminem.
    Korekta samego pitu później nie ma wpływu na fakt, że sam wniosek o wspólne
    rozliczenie wpłynął zgodnie z terminem.
    Na twoim miejscu bym sie mocno odwoływał.
    Inaczej by to oznaczało, że osoby rozliczające się wspólnie nie mają prawa
    do zrobienia żadnej korekty po terminie w przeciwieństwie do osób
    rozliczających się indywidaualnie.
    Jeżeli US będize sie upierał to napisałbym do rzecznika praw obywatelskich.

  • 5. Data: 2007-06-18 17:16:08
    Od: "Artur" <m...@j...k-ow.net>

    Dzisiaj po rozmowie telefonicznej z urzędnikiem US moja sprawa została
    załatwiona pozytywnie.
    Pozdrawiam