  • 1. Data: 2007-06-16 23:29:42
    Temat: VAT a dochodowy- narastająco?
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej,
    z tego co sie orientuje, to pod dochodowy jest naliczany naastająco. A czy z
    Vatem jest podobnie? czy raczej nie bardzo? tzn jak mam np w 1 miesiacu 1000
    zl Vatu do zaplacenia a w przyszlym bede mial wieksze koszty niz dochody (i
    bede mial wiecej faktur Vatowskich niz moge odliczyc) to czy moge je
    odliczyc czy moze nadwyzka VATu przepada? a moze wyjdzie to jakos pod koneic
    roku?
    ech pozna pora mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisalem;)
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-06-17 21:03:43
    Temat: Re: VAT a dochodowy- narastająco?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 17 Cze, 01:29, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
> [...]
    > roku?

    > ech pozna pora mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisalem;)

    Napisales zrozumiale, tylko chyba jeszcze nie robiles nigdy deklaracji
    VAT samodzielnie... ;)

    W przypadku, gdy jest nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym, czyli
    po Twojemu: wydajesz wiecej niz zarabiasz w danym okersie
    rozliczeniowym (miesiac badz kwartal), to ta wartosc wpisywana jest
    jako kwota do przeniesienia na nastepny okres rozliczeniowy i
    doliczasz ja do podatku z kosztow w nastepnej deklaracji.

    W niektorych przypadkach mozna upomniec sie o zwrot nadwyzki podatku
    naliczonego nad naleznym, ale o to nie pytales ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-17 21:42:38
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 17 Cze, 01:29, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:

    >Napisales zrozumiale, tylko chyba jeszcze nie robiles nigdy deklaracji
    >VAT samodzielnie... ;)

    nooo jeszcze nie, wszystko przede mna;) chcialbym to robic sam, a ksiegowa
    bedzie mi weryfikowala tylko czy dobrze mysle i dzialam:)

> [...]
    >jako kwota do przeniesienia na nastepny okres rozliczeniowy i
    >doliczasz ja do podatku z kosztow w nastepnej deklaracji.

    wlasnie otworzylem mala ksiegowosc rzepy i wygenerowalem sobie deklaracje
    VAT- 7 na podstawie fikcyjnych operacji. No i te przeniesienia o ktorych
    mowisz to moze pozycja 42- kwota nadwyzki z poprzedniej deklaracji?
    bo jesli tak to prosta sprawa:))) wynika z tego ze faktury kosztowe nawet
    jak nie mam dochodu nie przepadaja:))

    >W niektorych przypadkach mozna upomniec sie o zwrot nadwyzki podatku
    >naliczonego nad naleznym, ale o to nie pytales ;)

    do tego jeszcze dojdziemy;)

    >Pozdrawiam,
    >Jagna
    rowniez pozdrawiam
    Anax

  • 4. Data: 2007-06-18 20:48:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007, Anax WRC wrote:

    > bo jesli tak to prosta sprawa:))) wynika z tego ze faktury kosztowe nawet
    > jak nie mam dochodu nie przepadaja:))

    Mniej więcej w ten sposób, trzeba tylko pilnować żeby mieć od czasu do
    czasu JAKIKOLWIEK dochód opodatkowany, bo jest przepis o 10 miesięcznym
    braku przychodu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-06-18 21:54:14
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 18 Cze, 22:48, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mniej więcej w ten sposób, trzeba tylko pilnować żeby mieć od czasu do
    > czasu JAKIKOLWIEK dochód opodatkowany, bo jest przepis o 10 miesięcznym
    > braku przychodu :)

    Uwielbiam te odpowiedzi!

    a ja tu teraz prywate pouprawiam :)

    Pojawilam sie tu ostatnio, wlazlam z butami, nieproszona, nie pytajac,
    czy mozna...
    Mozna? ;>

    Mam juz swojego tutejszego "guru" - chyle czola Gotfrydzie :)
    przygarniecie mnie?

    Pozdrawiam,
    rozpanoszona - Jagna :)

  • 6. Data: 2007-06-18 22:01:21
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 18 Cze, 22:48, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >Uwielbiam te odpowiedzi!

    >a ja tu teraz prywate pouprawiam :)

    ej prywatnie w moim watku i to do kogo innnego?;)
    jestem zazdrosny;);)))

    Anax

  • 7. Data: 2007-06-18 22:13:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Pojawilam sie tu ostatnio, wlazlam z butami, nieproszona, nie pytajac,

    No wiesz... to nie jest czyjeś prywatne poletko :)
    I mocno wskazane są weryfikacje wszelkich głupot, pisanych np. przeze
    mnie :[

    > przygarniecie mnie?

    Czy to przytyk? ;)

    > rozpanoszona - Jagna :)

    :)
    pozdrowienia - Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-18 22:27:48
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 19 Cze, 00:13, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > No wiesz... to nie jest czyjeś prywatne poletko :)
    > I mocno wskazane są weryfikacje wszelkich głupot, pisanych np. przeze
    > mnie :[

    Głupot?! dobre sobie....
    Toż ja Twój fanclub jestem w stanie założyć! Ktoś sie dopisze? ;>
    Ja już się czegoś od Ciebie nauczyłam!

    > Czy to przytyk? ;)

    Nigdy w życiu! :)

    Pozdrawiam - Jagna
    Anax - dziękuję :*
    :))

  • 9. Data: 2007-06-19 21:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Głupot?! dobre sobie....

    No, w archiwach parę się znajdzie :]
    Po prawdzie mawiają że nie myli się tylko kto nic nie robi, ale
    faktom zaprzeczać się nie da :)

    >Ja już się czegoś od Ciebie nauczyłam!

    Wysoce prawdopodobne, że szło o info tylko powtórzone po byłych
    dyskusjach sprzed lat :), sam się uczyłem taką metodą.

    > Nigdy w życiu! :)

    No przyłazi taki, nieproszony wtranżala się w środek wątku raz i drugi
    i do tego czepia się o zaliczenie do ST - w takich warunkach trudno
    obczaić, czy dostanie się miłym słowem czy pantoflem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-20 05:24:32
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 19 Cze, 23:32, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > No przyłazi taki, nieproszony wtranżala się w środek wątku raz i drugi
    > i do tego czepia się o zaliczenie do ST - w takich warunkach trudno
    > obczaić, czy dostanie się miłym słowem czy pantoflem :)

    Czepia? Dobre sobie... ;)
    Powiedziałabym: prostuje ścieżki!

    Dziękuję, Jagna :))