  • 1. Data: 2009-03-14 16:41:16
    Temat: rozliczenie ZUS
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Wczoraj złożyłem swoje pierwsze ZUS DRA i przy okazji dowiedziałem się że
    robię to po terminie. Byłem święcie przekonany że do 15. a tu świecili mnie
    że do 10.
    No ale trudno, więc idę do Pani w okienku i grzecznie pytam jak powinienem
    teraz naliczyć i wpłacić jakieś odsetki karne - Pani poszła naradzić się z
    koleżankami i po chwili oznajmiła mi: "wie pan co, nasz system jest taki że
    jak pan dzisiaj (13.03) wpłaci to żadnych odsetek nikt nie naliczy, a na
    przyszłość proszę wpłacać w terminie".

    Tak więc moje pytanie jest: czy faktycznie ZUS nie upomni się kiedyś o
    jakieś odsetki i przy okazji nie dowali kary?
    A jeżeli się upomni to jaka jest procedura? Chodzi mi o to czy ZUS zawiadomi
    mnie o tym czy od razu jakieś zajęcie konta?
    Same odsetki to pewnie groszowe sprawy ale + jakaś kara + realizacja tytułu
    wykonawczego przez bank to już może być jakaś konkretna kwota.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-14 17:16:28
    Temat: Re: rozliczenie ZUS
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-03-2009 o 17:41:16 Piotr <h...@y...com> napisał(a):

    > Tak wiec moje pytanie jest: czy faktycznie ZUS nie upomni sie kiedy? o
    > jakie? odsetki i przy okazji nie dowali kary?

    Do 6zł odsetek nie trzeba płacić, więc nic im nie wisisz (jeśli płacisz
    tylko za siebie minimalne składki)

    > A je?eli sie upomni to jaka jest procedura? Chodzi mi o to czy ZUS zawiadomi
    > mnie o tym czy od razu jakie? zajecie konta?

    Na DRA masz ostrzeżenie że jest to podstawa do wystawienia tytułu egzekucyjnego.
    A potem to pewnie zależy od komornika, czy wchodzi na konto czy wzywa do zapłaty.

    Z praktyki to kilka miesięcy opóźnienia nie robi im różnicy,
    karami też nie szastają za bardzo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-14 19:37:37
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapłaty.
    >
    > Z praktyki to kilka miesięcy opóźnienia nie robi im różnicy,

    Jest tylko jedna "kara" która może w przyszłości nie wyjśc na dobre.
    Jeżeli zgłosiłeś się do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego to już mu nie
    podlegasz...

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-03-15 20:25:32
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "pawelj" napisał w wiadomości :

    > Jest tylko jedna "kara" która może w przyszłości nie wyjśc na dobre.
    > Jeżeli zgłosiłeś się do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego to już mu
    > nie podlegasz...

    właśnie zapomniałem o tym wspomnieć - Panienka z okienka niby powiedziała że
    nic się nie stanie więc jak mogę to sprawdzić?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-03-15 20:35:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > właśnie zapomniałem o tym wspomnieć - Panienka z okienka niby
    > powiedziała że nic się nie stanie więc jak mogę to sprawdzić?

    Napisz prośbę o przywrócenie terminu,
    to się dowiesz. Jak przywrócą, to masz jasność.
    Jak nie przywrócą, to musisz się ponownie zarejestrować do chorobowego.

  • 6. Data: 2009-03-16 09:16:29
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 15 mar 2009 w liście
    [news:gpjpbq$gq9$1@nemesis.news.neostrada.pl] cef
    [c...@i...pl] napisał(a):

    > Napisz prośbę o przywrócenie terminu,
    > to się dowiesz. Jak przywrócą, to masz jasność.
    > Jak nie przywrócą, to musisz się ponownie zarejestrować do
    > chorobowego.

    ...i opłacać terminowo 180 dni społeczne, to zacznie chorobowe znowu
    cię obowiązywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 7. Data: 2009-03-16 10:18:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Wawrzycki wrote:

    > ...i opłacać terminowo 180 dni społeczne, to zacznie chorobowe znowu
    > cię obowiązywać.

    No ale ma szczęście, że to jego pierwszy miesiąc działalności,
    więc za dużo nie stracił :-)

  • 8. Data: 2009-03-16 14:14:53
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

    > No ale ma szczęście, że to jego pierwszy miesiąc działalności,
    > więc za dużo nie stracił :-)

    Jak to mówią : głupi ma zawsze szczęście :)

    Dzieki za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2009-03-16 21:27:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No ale ma szczęście, że to jego pierwszy miesiąc działalności,
    > więc za dużo nie stracił :-)

    Moglby stracic, gdyby korzystal z ciaglosci (np. rozpoczalby dzialnosc tuz
    po zakonczeniu etatu :)

    Pozdrawiam
    SDD