  • 1. Data: 2004-02-10 16:46:12
    Temat: rozliczenie do US zasiłku
    Od: Darek P.<d...@g...pl>

    Mój znajomy ma syna (inwalida) w wieku ok. 32 lat i do niedawna
    dostawał zasiłek z pomocy społecznej jednak od pewnego czasu
    zasiłek ten wypłacany jest przez ZUS i teraz dotarł do niego PIT. Czy
    oznacza to, iż musi on teraz rozliczyć się z US z tego zasiłku? A jeśli
    tak to jakie zeznanie ma wypełnić (cały czas zamieszkuje on wraz z
    rodzicami)?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-15 06:27:57
    Temat: Re: rozliczenie do US zasiłku
    Od: Ewka <e...@w...pl>

> [...]
    > oznacza to, iż musi on teraz rozliczyć się z US z tego zasiłku? A jeśli
    > tak to jakie zeznanie ma wypełnić (cały czas zamieszkuje on wraz z

    Witam

    Od niedawna świadczenia wypłacane przez organa pomocy społecznej zostały przeniesione
    do ZUS-u i niestety opodatkowano je. W związku z tym ZUS przesyła podatnikom i US
    stosowną informację dot. wypłaconych świadczeń. Przypuszczam, że dostał on PIT-40.
    Jest to już rozliczenie przez ZUS. Jeżeli jednak osoba rozliczająca się ma jeszcze
    jakieś ulgi do odliczenia (np. wydatki rehabilitacyjne, lekarstwa, itp. - w
    przypadku inwalidów ze znacznym i umiarkowanym stopniem inwalidztwa - katalog ulg
    jest ujęty w informacji do pitów), to musi się dodatkowo sama rozliczyć (bez względu
    na ten pit z ZUS-u) i sporządzić PIT-37, w którym ujmie dane kwotowe zawarte w
    picie-40 i dalej - swoje odliczenia. Wtedy dostanie zwrot części podatku z US (albo
    cały podatek, w zależności od tego, jak wysokie będą te odliczenia).

    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>