  • 1. Data: 2004-02-10 16:08:47
    Temat: Odliczenia - 'duża' ulga budowlana
    Od: "aw" <s...@p...com>

    To może ja się jeszcze tu zapytam.

    Korzystam z tzw. dużej ulgi budowlanej (odliczenia od dochodu). W tym roku
    miałem dość duże wydatki (ale mniejsze od dochodu), w związku z czym mój
    należny podatek jest mały. Na tyle mały, że jak dochodzi do momentu (PIT-37
    poz. 114), w którym można sobie odliczyć składkę na ubezpieczenie zdrowotne,
    to ja właściwie nic nie mogę odliczyć!!!
    Kiedy ta ulga była konstruowana składka na ubezp. zdrow. jeszcze nie
    istniała i ideą tej ulgi było maksymalne pomniejszenie wyliczanego podatku.
    Obecnie każda wartość podatku mniejsza od sumy składek na ubezp. zdrow.
    powoduje sytuację w której podatnik nie może skorzystać z pełnych odliczeń -
    ani w tym, ani w następnym roku.

    Pytanie jest takie: czy (i jak) można rozłożyć wydatki poniesione w roku
    2003 wykazywane w PIT-D, aby móc odliczyć od podatku całą składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne?

    Pozdrawiam,
    aw