  • 1. Data: 2005-04-19 15:17:13
    Temat: rozliczenie miedzy firma spoza UE a osoba fizyczna w Polsce - jak?
    Od: BS <l...@d...pl>

    Witam

    Czy ktos orientuje sie w jaki sposob rozliczyc sie z firma spoza UE
    (Norwegia) w kwestii umowa/platnosc/podatki, gdy druga strona (w Polsce)
    jest osoba fizyczna? W Polsce reguluje to umowa o dzielo lub umowa
    zlecenia. Umowa ma dotyczyc wykonania serwisu www.

    Za ewentualna pomoc z gory dziekuje

    Pozdrawiam
    BS

  • 2. Data: 2005-04-21 11:09:57
    Od: "Al Chemik" <a...@...pl>

    Wg mnie najważniejsze, co sądzi o tym firma zlecająca.
    Zakładając, że praca jest wykonywana zdalnie (z terenu Polski),
    nie ma przeszkód żeby to była zwykła umowa o dzieło czy też zlecenie.
    Najlepiej umówić się z firmą żeby podpisała jakiś kontrakt, w którym
    będą opisane co, na kiedy i za ile ma być zrobione. W tym przypadku
    może dobrze by było też wpisać coś o prawach autorskich, wtedy
    można liczyć na 50% koszty uzyskania przychodu.
    W razie kontroli z US najwyżej trzeba będzie ten kontrakt przetłumaczyć
    na polski.
    Firma płaci kwotę brutto, ty załatwiasz podatki i ZUS we własnym zakresie.
    Ja tak mniej więcej zrobiłem w 2003 z firmą z Irlandii, tyle że miałem w
    Polsce etat
    więc umowa o dzieło nie podpadała ani pod ZUS ani pod zdrowotne. Jeśli nie
    masz
    etatu, to nie wiem dokładnie jak wyglądają sprawy ZUS-u - najlepiej zapytać
    w ZUS-ie.