  • 1. Data: 2005-05-11 11:29:01
    Temat: rozliczenie ojca z dzieckiem
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

    proszę powiedzcie mi, jakiw warunki musi spełnić ojciec, aby mógł się rozliczyć
    z małoletnim dzieckiem.
    Czy wystarczy, że jest rozwiedziony, a z innego-nieformalnego związku ma
    dziecko, i matka dziecka rozlicza się sama.
    Rozumiem, że ojciec musi być zameldowany w tym samym miejscu co dziecko,ale czy
    matka musi mieć meldunek w innym miejscu, czy też jej zameldowanie nie ma
    znaczenia
    Co znaczy, że ojciec sprawuje władzę rodzicielską, czy matka musi być
    pozbawiona tej władzy. Pomóżcie proszę!

  • 2. Data: 2005-05-12 08:05:42
    Temat: Re: rozliczenie ojca z dzieckiem
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <0...@n...onet.pl>, wilga44 wrote:

    > Czy wystarczy, że jest rozwiedziony, a z innego-nieformalnego związku ma
    > dziecko, i matka dziecka rozlicza się sama.

    W takiej sytuacji mozna chyba by walczyc. Ale na 93% jest OK jesli
    ojciec ma przyznana opieke.

    > Co znaczy, że ojciec sprawuje władzę rodzicielską, czy matka musi być
    > pozbawiona tej władzy. Pomóżcie proszę!

    To znaczy ze sad przyznal mu sprawowanie wladzy rodzicielskiej i
    dziecko jest z ojcem.
    Matka nie musi byc pozbawiona, moze rowniez mieszkac razem.

    ---------
    (Powyzsze stwierdzam bez gwarancji i pod warunkiem ze prawo jest to
    samo dla ojcow co dla matek co wcale nie musi byc oczywiste).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2005-05-13 10:13:25
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > dziecko jest z ojcem.
    > Matka nie musi byc pozbawiona, moze rowniez mieszkac razem.

    czy w takim razie nie wystarczy sam fakt uznania dziecka za własne poprzez
    złożenie oświadczenia przy rejestracji dziecka w USC? Dziecko nosi nazwisko
    ojca, jest przez niego uznane, to czy jeszcze trzeba zwrócić się do sądu o
    przyznanie mu władzy rodzicielskiej. Wg mnie, skoro jest ojcem to automatycznie
    ma władzę rodzicielską. Czy ktoś wie, jak to jest z tym wspólnym rozliczaniem
    ojca z dzieckiem? Proszę o pomoc!