  • 1. Data: 2005-05-11 09:52:51
    Temat: Zasiłek macierzyński
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam
    Mam pytanie.... zakładając, że moje wynagrodzenie jest stałe, w wysokości 5
    000 zł brutto i nie chorowałam, ile dostanę zasiłku macierzyńskiego "do
    reki?"(mowa oczywiscie o umowie o pracę).
    Moja sugestia jest taka:
    (bez kosztów uzyskania przychodów, ale z ulgą podatkową)
    powinnam otrzymać 4 094,20 zł
    ponieważ kwota brutto moim zdaniem pomniejszy się tylko o zaliczkę na
    podatek dochodowy (nie nalicza się w ogóle zdrowotnego, natomiast społeczne
    są refundowane z budżetu, a więc defakto także nie powinny chyba pomniejszać
    mojej kwoty do wypłaty). Czy mam rację????
    A co w innej sytuacji - gdyby składki nie mogłyby być refundowane (bo np
    posiadam inny tytuł ubezpieczeń - gd) - moim zdaniem kwota zasiłku netto z
    umowy o pracę po prostu pozostałaby bez zmian.

    Proszę mnie oświecić !

    Pozdrawiam
    i z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2005-05-11 10:05:17
    Temat: Re: Zasiłek macierzyński
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kalina,

    Wednesday, May 11, 2005, 11:52:51 AM, you wrote:

> [...]
    > są refundowane z budżetu, a więc defakto także nie powinny chyba pomniejszać
    > mojej kwoty do wypłaty). Czy mam rację????

    Za dużo kombinujesz. Podstawą obliczenia zasiłku jest wynagrodzenie
    brutto z (chyba już) 12 miesięcy pomniejszone o 18.71% i podzielone
    przez 12 miesięcy (formalnie: przez 180 dni, bo oblicza się stawkę
    dzienną - ale sobie to darujmy).
    Zakładając stałe wynagrodzenie podstawa wynosi 4552.24 PLN. Podatek
    sobie już policzysz sama.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-05-11 10:09:32
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > dzienną - ale sobie to darujmy).
    > Zakładając stałe wynagrodzenie podstawa wynosi 4552.24 PLN. Podatek

    Hmmmm... wielkie dzięki
    ale dobrze rozumiem, że ZUS 51 się nie odprowadza????

    a przy okazji - moge prosić o podstawę prawna?

    Pozdrawiam
    monika