  • 1. Data: 2004-02-22 17:45:43
    Temat: rozliczenie pit-37
    Od: "Janek M." <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam taki dylemat. Chcę rozliczyć małżeństwo i żona nie miała żadnego dochodu
    w 2003 r., co zatym idzie nie ma PITu - 11. Czy mogę ich rozliczyć razem ?
    Próbuje to robić w nast. sposób:
    1. Rozliczam męża indywidualnie i dołączam PIT/O żeby odliczyć studia żony.
    2. Rozliczam ich razem i w polu F2 żony nic nie wpisuje, wtedy nie musze
    wypełniać juz PIT/O bo cały podatek zostaje zwrócony.

    Pytanie - który sposób jest właściwy

    JM

  • 2. Data: 2004-02-22 19:30:45
    Temat: Re: rozliczenie pit-37
    Od: "Bartosz Wienzek" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Janek M." <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c1aprp$j0h$1@news.onet.pl...
> [...]
    > 2. Rozliczam ich razem i w polu F2 żony nic nie wpisuje, wtedy nie musze
    > wypełniać juz PIT/O bo cały podatek zostaje zwrócony.
    Jeżeli przy wspólnym rozliczeniu małżonków następuje cały zwrot podatku, to
    nie ma potrzeby składania PIT/O
    Janina

  • 3. Data: 2004-02-22 20:21:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > 2. Rozliczam ich razem i w polu F2 żony nic nie wpisuje, wtedy nie musze
    > wypełniać juz PIT/O bo cały podatek zostaje zwrócony.

    Ja bym ich rozliczył razem. W dochodach żony 0. Pit-O nie ma większego
    sensu.