    From: "Akulka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozliczenie podatkowe - błąd
    Date: Wed, 4 Jan 2006 21:51:02 +0100

    Witam,
    Moja koleżanka ma taki problem - otóż rozlicza ja co roku pracodawca - to on
    odprowadza wszelkie składki itp., i wysyła pit do Skarbowego (nie odpłatnie
    jako zakład pracy). Sama nie korzystała z żadnych ulg, a więc nie wypełniała
    pitów. Ostatnio pracodawca stwierdził, ze się pomylił i wysłał w zeszłym
    roku pit w którym jest odprowadzony podatek dochodowy od innego progu
    podatkowego niż ten co jej dotyczył. I żeby sobie to "sama" załatwiła.

    Moje pytania: - jak to skorygować? kto jest odpowiedzialny prawnie za ta
    pomyłkę? - kto ma obowiązek zapłaty ew. odsetek skarbowych? Mnie się wydaje,
    ze skoro pracodawca sam rozlicza pracowników na własna rękę, podpisuje się
    pod zeznaniem podatkowym, sam wysyła do US, to on ponosi odpowiedzialność za
    pomyłki i ew szkody na rzecz państwa, czyż nie? I czy może ubiegać się o
    zwolnienie z kary i odsetek skoro to nie ona rozliczała się osobiście? Na
    razie koleżanka jest w stanie przedzawałowym... nie muszę tłumaczyć
    dlaczego.

    Proszę o możliwie wyczerpującą i szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Agulka