  • 1. Data: 2005-01-18 00:13:04
    Temat: rozpoczęta budowa
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

    witam
    mam taki dylemat
    mam rozgrzebaną budowę domu
    trwa to już 8 rok i jakoś końca nie widać
    ostatnio została podjęta decyzja że jak
    nie da rady to szkoda aby to niszczało czas sprzedać.
    tylko co z podatkami?
    czy będę płacił jakiś podatek od takiej sprzedaży czy nie?
    dodatkowe info
    działka kupiona 10 lat temu
    budowa rozpoczęta 8 lat temu
    ostatni zapis w dzienniku budowy 3 lata temu
    budowa tzw. system gospodarczy.
    żadnych kredytów
    działka kupowana jako dzierżawa wieczysta dwa lata temu przekształcona na
    własność hipoteczną.
    to chyba wszystko co byłoby chyba potrzebne.
    byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podpowiedział czy będę musiał się dzielić z
    fiskusem czy nie.
    a jesli tak to ile i jak.
    pozdr

  • 2. Data: 2005-01-19 20:34:50
    Temat: Re: rozpoczęta budowa
    Od: "Wieslaw" <k...@c...pl>

    > działka kupiona 10 lat temu
    > budowa rozpoczęta 8 lat temu
    Witam. Sprawdz w US jaką zaprezentują wykładnię możesz to uczynić
    bezboleśnie. W kilku znanych mi przypadkach traktują nieruchomość tak jak KC
    grunt i to co z nim trwale związane a podatek należy się przy sprzedaży
    przed upływem 5 lat a tu masz 10 wiec nie zapłacisz. Oozdrawiam Wiesław