  • 1. Data: 2005-01-17 17:33:58
    Temat: Umowa o dzieło w grudniu a PIT4
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Witam
    Problem wyglada nastepująco
    w grudniu zlecilem wykonanie pewnej pracy w formie umowy odzielo. Pytanie
    czy skladam teraz tj do 20 stycznia PIT 4 za zleceniobiorce czy tylko PIT11
    jako rozliczenie roczne ? Jeżeli tylko PIT 11 to do kiedy mam oplacic
    podatek za zleceniobiorce ?

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-01-18 07:10:21
    Temat: Re: Umowa o dzieło w grudniu a PIT4
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Jeśli wypłaciłeś wynagrodzenie za wykonaną pracę w grudniu 2004 to musisz do
    20.1.2005 złożyć PIT-4 i zapłacić pobrany podatek do swojego US. Również
    musisz złożyć PIT-11/8B (to jest zupełnie coś innego niż PIT-4) do końca
    lutego 2005 (w US właściwym dla zleceniobiorcy !). PIT-11/8B to nie jest
    "roczne" zeznanie podatkowe dotyczące wypłat dla pracowników lub
    zleceniobiorców i złożenie PIT-4 + PIT-11/8B jest niezbędne. Dla własnego
    pracownika występuje PIT-11, a dla umów zlecenia dla osób obcych jest PIT-8B
    (teraz połączone w jeden druk).

    Jeśli wypłacisz wynagrodzenie z umowy zlecenia/o dzieło np. w styczniu 2005
    to składasz PI-4 do 20. następnego miesiąca (luty 2005), a PIT-11/8B dla
    tego podatnika (zleceniobiorcy) za cały rok 2005 dopiero do 20.2.2006.
    PIT-11/8B będzie zawierać oczywiście wszelkie Twoje wypłaty dla tego
    podatnika w całym roku 2005 (i składa się jak już wyżej napisałem do US
    podatnika/zleceniobiorcy, a nie do Twojego US).

    Trochę to skomplikowane ale chyba dokładnie wyjaśniłem.

    Z.K.