  • 1. Data: 2003-08-20 10:14:18
    Temat: samochod dla firmy - kredyt czy leasing?
    Od: bubbbaaassss <w...@w...pl>

    Planuje "wejsc w posiadanie" samochodu dla mojej DG.
    Jak w kwesti podtakowej maja sie obie te formy finansowania zakupu?
    Samochod zakupiony za kredyt moge spokojnie amortyzowac, tak?
    Czy dla KUP jest istotne ze jest on zakupiony za kredyt, ale wziety na DG?
    a jak jest w przypadku leasingu..czy moge samochod tez amortyzowac?
    dzieki za info
    pozdr
    bubbciuuu

  • 2. Data: 2003-08-21 08:04:48
    Temat: Re: samochod dla firmy - kredyt czy leasing?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "bubbbaaassss" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy dla KUP jest istotne ze jest on zakupiony za kredyt, ale wziety na DG?
    > a jak jest w przypadku leasingu..czy moge samochod tez amortyzowac?
    Odpowiedż nie jest tak prosta stety.
    Może tak na skróty :
    Jeśli kupisz na kredyt samochód firmowy to kosztem jest amortyzacja plus
    odsetki od kredytu .Jeśli to bedzie osobowy to jest ograniczenia do
    zaliczenia w kup do 20000 eur,
    Jeśli weżmiesz w leasing to jeśli operacyjny to kosztem są raty i wpłaty
    wstępne .
    Pozdrawiam Wiola