  • 1. Data: 2003-08-20 07:43:43
    Temat: Kilka pytań apropo spółki jawnej
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Czy będąc wspólnikiem w spółce jawnej, mogę byc też jej pracownikiem, płacąc
    mniejszy ZUS?
    Czy można zatrudnić w spółce jawnej męża?
    Czy w spólce jawnej może być 4 wspólników?
    Czy spółka jawna może prowadzić Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów?
    Dzięki za jakąkolwiek pomoc> Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-20 08:35:49
    Temat: Re: Kilka pytań apropo spółki jawnej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik blondi napisał:

    > Czy będąc wspólnikiem w spółce jawnej, mogę byc też jej pracownikiem, płacąc
    > mniejszy ZUS?
    Nie.

    > Czy można zatrudnić w spółce jawnej męża?
    Można, ale nie jest "kosztem", z mocy prawa jest osoba współpracującą.
    Polecam toczącą się jeszcze duskusje na temat zatrudniania zony przez męża.

    > Czy w spólce jawnej może być 4 wspólników?

    Może, 3, 10 i 20 też.

    > Czy spółka jawna może prowadzić Podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów?
    Może, o ile mieści sie w limitach wyznaczonych przez ustawe o
    rachunkowowści, czy na takich samych zasadach jak osoby fizyczne i
    spółki cywilne

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-20 09:02:12
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Dzięki śliczne za tak szybką odpowiedź!!!!!
    Mam jeszcze jedno pytanko, czy zatrudniając męża będę musiała za niego
    płacic ZUS taki sam jak za mnie, chociaż w nazwie spółki będzie moje imie,
    nazwisko i dane mojej koleżanki (wspólniczki).Gubię się w tym
    wszystkim!!!!!!

  • 4. Data: 2003-08-22 21:28:47
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > czy zatrudniając męża będę musiała za niego
    > płacic ZUS taki sam jak za mnie

    Z tego co sie orientuje, to 1 zatrudniony = 1 ZUS, 2 zatr = 2 ZUS'y.
    niezaleznie czy jest to twoj maz, kochanek, syn czy obca osoba.
    jedyna roznica jest w tym, ze nie wszystkie kwoty, ktore wydajesz na ZUS
    mozesz zaliczyc do kosztow - takjest np. ze wspolmalzonkiem.

    Mam nadizeje, ze sie nie pomylilem :D
    pozdrowionka!
    Ingle

    -