  • 1. Data: 2003-04-18 15:02:56
    Temat: samochod, ktorego wlasciciel firmy jest wspolwlascicielem
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    mam samochod, ktorego jestem wspolwlascicielem - czy moge korzystac z niego
    na firme? czyli prowadzic ewidencje przebiegu pojazdu z zgodnie z nia sobie
    rozliczac koszty jezdzenia?

    innymi slowy, chcialbym sie dowiedziec, czy wspolwlasciciele samochodu sa
    tak samo wazni ze skarbowego punktu widzenia jak jeden wlasciciel.

    dziękuję

    --
    M.

  • 2. Data: 2003-04-21 19:56:08
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule X...@1...110.122.80,
    niejaki(a): Michał Lesiak (bler) z adresu <m...@b...eu.org>
    napisał(a):

    > innymi slowy, chcialbym sie dowiedziec, czy wspolwlasciciele
    > samochodu sa tak samo wazni ze skarbowego punktu widzenia jak jeden
    > wlasciciel.

    Wapółwłasność jest formą własności więc TAK .
    Nie wiem jak praktycznie rozwiązano problem współwłasności samochodu gdyż
    takiego konkretnie przypadku nie mam u siebie ale mam budynek w tej formie
    własności i z amortyzacją jak i remontami nie mam najmniejszych problemów
    po dwóch kontrolach pomimo sporu o klasyfikację budynku .
    Co do wymienionej formy własności nie było zastrzeżeń także w innych
    drobnych przypadkach a takich mam jeszcze kilka jak drukarka czy centralka
    telefoniczna .

    POZDR.