  • 1. Data: 2003-04-18 10:04:29
    Temat: Jak osoba fizyczna może kogoś zatrudnić?
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Tak się właśnie zastanawiałem - jest sobie jakaś osoba fizyczna nie
    prowadząca żadnej działalności gosp. i chce zgodnie z prawem zatrudnić u
    siebie w domu kogoś do np. sprzątania lub nawet jednorazowego umycia okien,
    skopania ogródka, itp.. Na jakiej zasadzie może to zrobić? Czy nie prowadząc
    działalności gosp. może legalnie takiej osobie zapłacić?

  • 2. Data: 2003-04-18 10:55:34
    Temat: Re: Jak osoba fizyczna może kogoś zatrudnić?
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skopania ogródka, itp.. Na jakiej zasadzie może to zrobić? Czy nie prowadząc
    > działalności gosp. może legalnie takiej osobie zapłacić?

    dobre pytanie
    jak nie dostaniesz odp. to na pewno po świętach pociągniemy ten temat
    - może um. o dzieło

  • 3. Data: 2003-04-18 10:56:49
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Biedrona" <m...@b...com> napisał w wiadomości

    > dobre pytanie
    Tak mnie naszło :)
    NIe żebym chciał kogoś zatrudniać ale po prostu tak z nudów mnie to
    zastanowiło ;-)

    > jak nie dostaniesz odp. to na pewno po œwiętach pocišgniemy ten temat
    > - może um. o dzieło
    No ale nie prowadząc dział. gosp. można?

  • 4. Data: 2003-04-18 11:31:21
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > dobre pytanie
    > jak nie dostaniesz odp. to na pewno po œwiętach pocišgniemy ten temat
    > - może um. o dzieło

    ustaw sobie czytnik albo nie uzywaj polskich liter

    vladi

  • 5. Data: 2003-04-18 14:56:13
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    prowadząc
    > działalności gosp. może legalnie takiej osobie zapłacić?

    można na umowę o pracę
    zlecenie i dzieło odpada,
    bo u tego "pracownika" będzie to traktowane podatkowo
    jak działalność gospodarcza

    pozdrawiam
    KTP

  • 6. Data: 2003-04-18 16:13:50
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    > można na umowę o pracę
    > zlecenie i dzieło odpada,
    > bo u tego "pracownika" będzie to traktowane podatkowo
    > jak działalność gospodarcza

    a dlaczego?

  • 7. Data: 2003-04-18 20:47:15
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    -=Przemek=- chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > NIe żebym chciał kogoś zatrudniać ale po prostu tak z nudów mnie to
    > zastanowiło ;-)

    wziąłbyś się lepiej za mycie okien,pieczenie mazurków itp to nuda poszła
    by precz-:)))

    > No ale nie prowadząc dział. gosp. można?

    Pewnie że można,a najlepiej "na czarno" ,bo " na biało" to szybko ją
    zwolnisz, tym razem już nie z nudy tylko z braku czasu -:)))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 8. Data: 2003-04-18 22:38:46
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wziąłbyś się lepiej za mycie okien,pieczenie mazurków itp to nuda poszła
    > by precz-:)))

    To już dawno zrobione :)

    > Pewnie że można,a najlepiej "na czarno" ,bo " na biało" to szybko ją
    > zwolnisz, tym razem już nie z nudy tylko z braku czasu -:)))

    Tak jak pisałem, to pytanie teoretyczne - z góry założyłem, że nie wchodzi
    zatrudnianie "na czarno" :)