  • 1. Data: 2002-01-02 20:47:38
    Temat: samochod na firme - jak najlepiej?
    Od: "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl>

    Witam ;-)

    Chce kupic samochod, uzywany, wiec najpewniej od osoby fizycznej
    bedzie. Poniewaz mam zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza (VAT,
    KPiR) chcialabym choc czesc kosztow wrzucac w koszty firmy.
    Moze ktos poradzic, jak to zrobic, zeby bylo najkorzystniej?
    Aha, auto, ktore mam na oku to diesel, jesli to ma jakies znaczenie.

    Pozdrawiam
    Blanka Zych

  • 2. Data: 2002-01-02 20:55:13
    Temat: Re: samochod na firme - jak najlepiej?
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Moze ktos poradzic, jak to zrobic, zeby bylo najkorzystniej?
    > Aha, auto, ktore mam na oku to diesel, jesli to ma jakies znaczenie.

    Jesli ktos udzieli na to pytanie odpowiedzi to prosze na grupie lub do mnie
    na priva tez bo mnie ten temat tez interesuje.

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-01-03 07:35:22
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Blanka Zych napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >Aha, auto, ktore mam na oku to diesel, jesli to ma jakies znaczenie.
    >

    >To zależy czy chcesz wprowadzić jako środek trwały i czy jest to samochód
    ciężarowy Pewne jest jeśli kupisz od osoby prywatnej nie masz Vat od zakupu
    .Jeśli nie wprowadzisz go do ewidencji środków trwałych to musisz prowadzić
    ewidencje przebiegu pojazdu i zaliczać w koszty tylko tyle ile pozwala limit
    kilometrów nie masz kosztów amortyzacji.Jeśli wprowadzisz do ewidencji
    środ.trw.to wtedy masz koszty amortyzacji nie musisz prowadzić ewidencji
    przebiegu i wszystkie koszty związane z utrzmaniem samochodu są do
    zaliczenia w kup w pełnej wysokości To tyle w skrócie.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-01-03 08:19:04
    Od: "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > przebiegu i wszystkie koszty związane z utrzmaniem samochodu są do
    > zaliczenia w kup w pełnej wysokości To tyle w skrócie.

    To bedzie na 90% samochod osobowy, no i uzywany.
    Jak amortyzuje sie takie auta? (Przyjąwszy, że wprowadzam to auto
    jako srodek trwaly).

    Pozdrawiam
    Blanka

  • 5. Data: 2002-01-03 08:51:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Blanka Zych" [....]

    > To bedzie na 90% samochod osobowy, no i uzywany.
    > Jak amortyzuje sie takie auta? (Przyjąwszy, że wprowadzam to auto
> [...]

    Jesli samochod byl uzywany przez conajmniej 6 miesiecy (nie przez podatnika,
    ktory wprowadza go do ewidencji ST, lecz przez innych wczesniejszych
    wlascicieli),
    to przyspieszony okres amortyzacji jest 30 miesiecy.

    Amortyzacje odlicza sie wd miesiaca NASTEPNEGO po tym,
    w ktorym zaotal wprowadzony do ewidencji ST.

    Jesli cos pomylelem, prosze fachowcow o poprawienie

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-03 09:26:34
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > To bedzie na 90% samochod osobowy, no i uzywany.
    > Jak amortyzuje sie takie auta? (Przyjąwszy, że wprowadzam to auto
    > jako srodek trwaly).

    a niby np cinqecento nie moze byc ciezarowe?:)
    a peugeot 307? a astra kombi?

    wszystko to auta ciezarowe choc osobowe - wiec pomysl o tym czy nie lepiej
    ci kupic "ciezarowke" osobowa
    tak naprawde wszystko zalezy ile chcesz na auto wydac

    ania

  • 7. Data: 2002-01-03 09:37:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message

    > a niby np cinqecento nie moze byc ciezarowe?:)
    > a peugeot 307? a astra kombi?

    Moze, ale trzeba pamietac o homologacji...
    Bo moze byc "goraco"

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-03 09:45:41
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

  • 9. Data: 2002-01-03 09:53:28
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Moze, ale trzeba pamietac o homologacji...
    > Bo moze byc "goraco"

    wymienilam przykladowe modele ktore maja taka homologacje:-)!

    do tego jeszcze z klasy sredniej to np laguna kombi i hatchback, honda
    accord, hodna CRV (albo HRV nie pamietam ta wieksza)
    itd itp

    bo to na tym polega ze teraz to juz prawie kazde auto ma homologacje
    "fabryczna"
    polak potrafi:->
    zapytajcie o VW! to jest dopiero hit! ale to nie na temat:)

    ania

  • 10. Data: 2002-01-03 10:13:50
    Od: "Szymon Bednarczyk" <s...@p...icn.pl>

    Użytkownik "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > prowadzić
    > limit

    Z tego wynikałoby, że zawsze korzystniejsze jest wciągniecie samochodu do ŚT
    (mniej formalnosci i jeszcze koszty). Czy są jakieś wady takiego rozwiązania
    (bo jeśli by ich nie było, to chyba wszyscy wciągaliby samochód do ŚT)?

    Szymon Bednarczyk.