  • 11. Data: 2002-01-03 13:30:36
    Temat: Re: samochod na firme - jak najlepiej?
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 3 Jan 2002 10:53:28 +0100, "ania" <a...@e...pl_#@!%>
    piszesz:

    >wymienilam przykladowe modele ktore maja taka homologacje:-)!

    Obawiam sie, ze nie chodzi samochod, ale o papier. Jak poprzedni
    wlasciciel nie ma kwitu, zgubil go czy oddal przy rejestracji, to ja
    bym nie probowal ewidencjonowac samochodu jako ciezarowy.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 12. Data: 2002-01-03 13:38:17
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > wlasciciel nie ma kwitu, zgubil go czy oddal przy rejestracji, to ja
    > bym nie probowal ewidencjonowac samochodu jako ciezarowy.

    jak ma "wkit" to i tak ma ksero - bo oryginal ma ministerstwo - "kwit" ma
    numer i zawsze mozna sie na ten numer powolac

    ania

  • 13. Data: 2002-01-03 14:25:15
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 3 Jan 2002 14:38:17 +0100, "ania" <a...@e...pl_#@!%>
    piszesz:

    >jak ma "wkit" to i tak ma ksero - bo oryginal ma ministerstwo - "kwit" ma
    >numer i zawsze mozna sie na ten numer powolac

    Producent zwykle wykonuje kilka roznych homologacji na warianty
    samochodu. Co zrobisz, jak US wybierze inny numer homologacji,
    niekorzystny dla podatnika?

    W praktyce kwit wyglada tak, ze dealer wypisuje oswiadczenie, ze
    samochod o numerach silnika, nadwozia itp jest zgody z homologacja
    ministerstwa numer itp.

    Kiedys ten kwit zabieral urzad przy rejestracji samochodu, teraz
    jedynie go stepluje i zwraca wlascicielowi. Jezeli wlasciciel prowadzi
    firme, to raczej tego kwitu nie odda ;-)

    Mozna sie np. zastanawiac, czy ksero takiego kwitu bedzie honorowane
    przez US.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 14. Data: 2002-01-03 14:40:47
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Kiedys ten kwit zabieral urzad przy rejestracji samochodu, teraz
    > jedynie go stepluje i zwraca wlascicielowi. Jezeli wlasciciel prowadzi
    > firme, to raczej tego kwitu nie odda ;-)

    od mojego auta - zabral urzad przyrejestracji - zobaczymy po kontroli
    ale ja tego w takim razie nie ruzmie - po co wogole ta homologacja na numer
    silnika i nadwozia - jesli to na nic nie jest potrzebne!

    ania

  • 15. Data: 2002-01-03 15:37:55
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > Z tego wynikałoby, że zawsze korzystniejsze jest wciągniecie samochodu do
    ŚT
    > (mniej formalnosci i jeszcze koszty). Czy są jakieś wady takiego
    rozwiązania
    > (bo jeśli by ich nie było, to chyba wszyscy wciągaliby samochód do ŚT)?

    No wlasnie!!! Jakie sa wady wciagniecia samochodu do ŚT?

    pozdrawiam
    waldi

  • 16. Data: 2002-01-03 17:33:52
    Od: "KriS" <a...@i...pl>

    > No wlasnie!!! Jakie sa wady wciagniecia samochodu do ŚT?

    Przede wszystkim nie możesz już, przynajmniej oficjalnie, korzystać z
    samochodu w celach innych niż służbowe (wyjazd na wakacje, do kina, etc.).

    Jeżeli autko Ci się zamortyzuje do zera i będziesz chciał je później
    sprzedać to będziesz miał 'wspaniały' przychód i zapłacisz podatek.

    Jest też wiele 'niezbadanych' skutków pośrednich - np. jeżeli na co dzień
    firma nie sprzedaje prawie nic osobom fizycznym, a tu raz na kiedyś trafi
    się, że sprzeda taki samochód to może on na tyle podnieść ogólną wartość
    sprzedaży, że w efekcie firma będzie musiała zakupić kasę fiskalną !!!

    Pozdrawiam,

    KriS