    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod od 1.05 juz nie-ciezarowy
    Date: Tue, 27 Apr 2004 09:05:26 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > "Chyba nie do końca" :)
    > Zmieniono VAT od "operacji równoważnych sprzedaży w rozumieniu VAT",
    > czyli przy darowinie, przekazaniu na potrzeby własne itp.
    > Jak "przepiszesz" samochód "z firmy na siebie" to musisz zwrócić
    > cały VAT - dotąd odprowadzało się VAT od "wartości rynkowej".

    Dokładnie tak.
    I jak sie dobrze policzy to bardziej opłaca się sprzedac samochód
    szagrowi, poczekać poł roku i odkupić samochód od szwagra już jako osoba
    fizyczna, bez mieszania w to DG i bez VATu.
    Zwłaszcza jeżeli samochód był kupiony na firmę nowy a sprzedawany po np.
    5 latach wart jest już tylko połowę nowego. ;-)
    Nawet uwzględniając PCC i opłaty rejestracyjne to sie opłaci ;-)
    A przez pół roku może nam szwagier samochodu użyczyć (bez podatku, bo
    najbliższa rodzina).

    Trzeba tylko mieć zaufanie do szwagra ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl