    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod od 1.05 juz nie-ciezarowy
    Date: Tue, 27 Apr 2004 08:35:29 +0200

    On Mon, 26 Apr 2004, Marek wrote:

    >+ Dzieki wielkie za odpowiedz.
    >+
    >+ Mam jednak jeszcze jedna watpliwosc (chyba niejasno spytalem).Chodzi o pytanie
    >+ 2. Ja wiem ze sprzedajac musze zaplacic VAT - to oczywiste. CHodzi mi o to ze
    >+ ktos mi dzis powiedzial (a mam nadzieje ze to nieprawda) ze w chwili sprzedazy
    >+ musze odprowadzic nie 22% od kwoty sprzedazy, tylko od wartosci pierwotnej
    >+ samochodu (czyli caly odliczony niegdys VAT). Prawdaz-to-li ?

    "Chyba nie do końca" :)
    Zmieniono VAT od "operacji równoważnych sprzedaży w rozumieniu VAT",
    czyli przy darowinie, przekazaniu na potrzeby własne itp.
    Jak "przepiszesz" samochód "z firmy na siebie" to musisz zwrócić
    cały VAT - dotąd odprowadzało się VAT od "wartości rynkowej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)