  • 1. Data: 2002-12-17 16:55:18
    Temat: samochod prywatny, praca i DG
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl>

    Witam!
    Jestem zatrudniony na pelen etat w firmie komputerowej i jednoczesnie mam
    swoja DG. Uzywam swojego auta w firmie w ktorej pracuje - co miesiac mam
    wyplacany ryczalt, delegacje.... Czy moge tankowac paliwo na FV na swoja DG
    i rozliczac normalnie VAT (byloby cudownie...) ?
    Dzieki za odpowiedz...bardzo mnie to interesuje..

    --
    Lukasz
    M-10

  • 2. Data: 2002-12-17 20:42:10
    Temat: Re: samochod prywatny, praca i DG
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002, Lukaso wrote:

    >+ Witam!
    >+ Jestem zatrudniony na pelen etat w firmie komputerowej i jednoczesnie mam
    >+ swoja DG. Uzywam swojego auta w firmie w ktorej pracuje

    Wrrrr..... !
    Znaczy, tego... nie korzystamy z usług wróżki - to i wiemy czy
    twój samochód jest "osobisty" czy "na stanie DG" jako ŚT :)

    pzdr. - Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-17 20:52:43
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> wrote:

    > Wrrrr..... !
    > Znaczy, tego... nie korzystamy z usług wróżki - to i wiemy czy
    > twój samochód jest "osobisty" czy "na stanie DG" jako ŚT :)

    Pytanie:czy jeśli prowadzę DG(ryczałt)i w zakresie mam usługi
    transportowe
    to muszę samochód wprowadzić na stan jako środek trwały czy dotyczy to
    tylko DG z KPiR?
    Usługi świadczę tylko jednym prywatnym samochodem.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 4. Data: 2002-12-18 07:46:50
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...

    > Wrrrr..... !
    > Znaczy, tego... nie korzystamy z usług wróżki - to i wiemy czy
    > twój samochód jest "osobisty" czy "na stanie DG" jako ŚT :)

    jest to moje osobiste auto. Rozumiem w takim razie ze musialbym wciagnac to
    auto jako ŚT na moja firme zeby brac faktury?
    --
    Lukasz
    M-10

  • 5. Data: 2002-12-18 12:03:03
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Wed, 18 Dec 2002, Lukaso wrote:
    [...]
    >+ jest to moje osobiste auto. Rozumiem w takim razie ze musialbym wciagnac to
    >+ auto jako ŚT na moja firme zeby brac faktury?

    Brać faktury zawsze możesz... :)
    A samochód "osobisty" możesz na mój gust rozliczać kilometrówką.
    Jak uważasz, IMHO o tyle rozsądne że nie można się przyczepić
    że *jednocześnie* jeździsz na delegacje: przy samochodzie "na DG"
    na zdrowy rozum można by powiedzieć że to twój przychód ! (i do
    podatku z nim :])

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-23 10:58:50
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002, Andrzej Wrobel wrote:
    [...]
    >+ Pytanie:czy jeśli prowadzę DG(ryczałt)i w zakresie mam usługi
    >+ transportowe
    >+ to muszę samochód wprowadzić na stan jako środek trwały czy dotyczy to
    >+ tylko DG z KPiR?

    Prowadzisz ewidencję, wpis ci zysku nie przyniesie IMHO a w razie
    przejścia na KPiR brak wpisu byłby plusem (IMHO) - amortyzacja :)
    Natomiast wykorzystanie ew. tego plusa... hm... mogłoby
    prowadzić do zarzutu o próbę zaniżenia podatku.
    Pamiętam że wyrok (NSA ?) iż "coś co mogłoby być ŚT
    należy traktować jak ŚT" (w zupełnie innej sprawie
    - chodziło o sprzedaż ŚT z KPiR po zamknięciu DG,
    tyle że ŚT nie był w ewidencji !!) już widziałem...
    Tylko szczegóły mi wyparowały :(