  • 1. Data: 2002-12-17 17:07:09
    Temat: remont auta a VAT
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Przegladalem wlasnie archiwum grupy pod katem problemu z naprawa
    rozbitego samochodu bedacego ST i objetego ubezpieczenim autocasco.

    Wszystko jest jasne:

    1. Faktury za naprawe - wrzucam w koszty, odliczam VAT
    2. Zwrot z PZU - mam przychod.

    Wyczytalem natomiast w madrej ksiazce takie cos:

    "...Poniesione przez podatnika VAT, rozliczajacego ten podatek, wydatki
    na powypadkowy remont dobrowolnie ubezpieczonego pojazdu (autocasco),
    nalezy uwazac za koszt uzyskania przychodow. W takim przypadku podatnik
    ten ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z wystawionych na niego
    faktur z tytulu remontu samochodzu, ktory sluzy jego sprzedazy
    opodatkowanej..."

    Wszystko jasne, ale czytam dalej:

    "...a otrzymane odszkodowanie nalezy mu sie do wysokosci netto
    naleznosci tychze faktur"

    Teraz pytanie:

    Jak to interpretowac? Dostaje odszkodowanie netto, odliczam VAT z faktur
    za remot - OK, ale co bedzie w przypadku kiedy na remont wydalem
    przykladowo 1000 PLN + 220 VAT (VAT odliczylem) a PZU zwraca mi 2000 PLN
    ?

    Czy slusznie odliczylem te 220 PLN VATu skoro nalezy mi sie
    odszkodowanie netto? Czy to dziala w dwie strony ? (dostaje
    odszkodowanie netto, odliczam VAT z faktur za remot, ale jak dostane
    odszkodowanie wyzsze niz wydatek na remont netto to nie moge juz VATu
    odliczyc?)

    Czy jest to gdzieś uregulowane ?

    TIA

    --
    Pozdrowienia od Kicka ( O2 - kiciek997 )
    Niech klient sie boi.