  • 1. Data: 2004-01-12 10:57:12
    Temat: samochód w spółce z o.o.
    Od: "Apl" <t...@p...fm>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie samochodu w spółce z o.o.
    1.Jeśli wspólnik czy prezes zarządu (powiedzmy pracownik)
    używa do załatwiania
    spraw spółki swojego samochodu to czy można wrzucać
    w koszty uzyskania przychodu wydatki (benzyna itp.)
    Podobno tak. Ale skąd to wynika
    2. Jeśli ten samochód nie jest własnością ani spółki
    ani tego prezesa zarządu a np. spółki - matki z siedzibą
    w niemczech i ta spółka oddała prezesowi polskiej spółki
    do używania ten samochód - to czy tu również jest
    możliwe wrzucanie w koszty wydatków na ten samochód?
    Jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    PS

  • 2. Data: 2004-01-12 11:15:39
    Temat: Re: samochód w spółce z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Apl napisał:

    > Witam
    >
    > Mam pytanie odnośnie samochodu w spółce z o.o.
    > 1.Jeśli wspólnik czy prezes zarządu (powiedzmy pracownik)
    To uścislijmy. Pracownik czy "powiedzmy".

    > używa do załatwiania
    > spraw spółki swojego samochodu to czy można wrzucać
    > w koszty uzyskania przychodu wydatki (benzyna itp.)

    jeżeli to pracownik to może otrzymac zwrot kosztów wyjazdów
    zamiejscowych na podst delegacji i ewidencji przebiegu pojazdu.
    na miejsu może dostać tzw. ryczał - od tego roku opodatkowany.

    Spółka nie może sobie wliczać w koszty faktur za paliwo do tego
    samochodu a tylko kwoty delegacji i ryczałtów.

    > Podobno tak. Ale skąd to wynika
    Delegacje i ryczałt generaknie z ustawy o PDOF i PDOP.
    To o czym mowisz - z sufitu.

> [...]
    > do używania ten samochód - to czy tu również jest
    > możliwe wrzucanie w koszty wydatków na ten samochód?

    Owszem, ale spółka ma wtedy przychód z tytułu nieodpłatnego korzystania.

    Ewentualnie przychód ma osobiście prezes ale wtedy spółka nie odlicza
    kosztów.

    > Jeśli tak to na jakiej podstawie?

    "Bo nie pisze że nie mozna a jest zwiazane z działalnościa i osiąganym
    przychodem" - podstawowa zasada uznawania kosztów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-13 08:51:17
    Od: "Apl" <t...@p...fm>

    Ok spadłem na grupę :)

    Zatem jak pisałem.
    Chodzi mi o rozróznienie tych dwóch sytuacji kiedy
    samochód jest własnością członka zarządu a kiedy
    jakiegoś tam podmiotu trzeciego.
    Jak to będzie wyglądało z rozliczaniem deleagacji i ryczałtu a jakie będzie
    miało konsekwencje dla spółki

    :-)