  • 1. Data: 2002-08-22 11:36:44
    Temat: siedziba w działalności gospodarczej
    Od: "Paweł" <j...@w...pl>

    Cze wszystkim !
    Chce rozpocząć działalność gospodarczą jako osoba fizyczna.
    W związku z tym mam kilka pytań.
    1/ Jestem zameldowany w Głogowie, natomiast wynajmuje mieszkanie w Krakowie,
    za które mimo umowy najmu wynajmujący nie płaci podatku dochodowego.
    Chciałbym w tym mieszkaniu założyć siedzibę, gdyż ( tak mi się wydaje - czy
    ktoś może to potwierdzić ) łatwiej mi będzie regulować wszystkie sprawy
    związane z urzędem skarbowym w miejscu rzeczywistego zamieszkiwania . Czy
    urząd skarbowy w Krakowie może sprawdzać czy mam na ten lokal (siedzibę)
    jakieś dokumenty prawne, bądź czy mogą mnie nachodzić urzędnicy, czy mój
    wynajmujący może mieć jakieś kłopoty poprzez to, że podam jako siedzibę jego
    mieszkanie, czy są za to jakies opłaty ( za tą siedzibę), może czynsz
    wzrasta ?, podsumowując : czy w powyższych warunkach podanie tego mieszkania
    jako siedziby w jakikolwiek sposób nie jest opłacalne.
    Czy też mogę spokojnie podać tą siedzibę ( nawet bez wiedzy wynajmującego
    ???????????? ) i spokojnie działać ? Może jest jakiś zgodny z prawem sposób
    na dogadanie się zgodnie z prawem z wynajmującym gdzie wszystko będzie w
    porządku wobec wszystkich organów ( brak opłat ) i będzie możliwość
    ustanowienia siedziby ?
    2/ od 4 sierpnia weszła nowelizacja ustawy o ułatwianiu rozpoczęcia
    działalności dla absolwentów.
    Czy jeżeli ukończyłem studia w 2001 roku w październiku i rozpocznę
    działalność we wrześniu 2002 to jestem zwolniony przez rok od płacenia
    składki emerytalnej od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej ( a tak
    propo który to moment zarejestrowania się w urzędzie miejskim czy może
    złożenie dokumentów w Zusie ? )
    Czy późniejsze zmiany w zakresie przedmiotowym działania spółki mają
    jakikolwiek wpływ na przerwanie tej ulgi ( czyli roczne zwolnienie z
    płacenia składki emerytalnej ? )
    Mam nadzieję, że zachęcę kogoś do dyskusji na powyższe tematy jak również
    wszystko co z tym związane.
    Te problemy będą chyba dotykać w najbliższej przyszłości wielu osób.
    Może w końcu bez wielkich pieniędzy da się coś zrobić samemu.
    Mam nadzieję, że ktoś udzieli mi fachowej porady na powyższe pytania.
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie