  • 1. Data: 2003-04-14 09:11:46
    Temat: składka ZUS za grudzień 2002 płacona w styczniu 2003
    Od: "vowa" <n...@p...pl>

    Czy składkę na Zus za 12/2002 mogę zaliczyć do kosztów 2002 roku
    jeżeli ta składka została zapłacona w styczniu 2003 roku.
    Oraz, a w zasadzie przedewszystkim, czy mogę ten koszt uwzględnić w
    rozliczeniu rocznym za rok 2002.

  • 2. Data: 2003-04-14 09:26:21
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vowa" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeżeli ta składka została zapłacona w styczniu 2003 roku.
    > Oraz, a w zasadzie przedewszystkim, czy mogę ten koszt uwzględnić w

    niestety dopiero w rozliczeniu za styczeń 2003 i rok 2003

    --
    Matovy

  • 3. Data: 2003-04-14 19:46:13
    Od: "vowa" <n...@p...pl>

    DZIęki

  • 4. Data: 2003-04-15 05:56:10
    Od: "Vapit" <v...@p...onet.pl>

    Nie nie możesz

  • 5. Data: 2003-04-21 16:09:46
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "vowa" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > niestety dopiero w rozliczeniu za styczeń 2003 i rok 2003

    A jaka jest podstawa prawna takiej odpowiedzi? I czy chodzi tu o wszystkie
    składki ( tzn FUS, UZ, FP )?

    Pozrowka,

    Irek Makowski

  • 6. Data: 2003-04-22 05:15:19
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fencer by (s)word" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka jest podstawa prawna takiej odpowiedzi? I czy chodzi tu o wszystkie
    > składki ( tzn FUS, UZ, FP )?

    jeśli chodzi o zdrowotne to oczywiście art 27b pdof

    --
    Matovy

  • 7. Data: 2003-04-22 12:49:01
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Matovy <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Fencer by (s)word" <f...@p...com> napisał w
    > wiadomości news:b81540$s70$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > jeśli chodzi o zdrowotne to oczywiście art 27b pdof

    Co do zdrowotnego to nawet sam opis pola w PIT5 nie pozostawia watpliwosci,
    ale co z pozostalymi skladkami?

    Pozdro,

    Irek Makowski

  • 8. Data: 2003-04-23 08:34:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2003, [ Fencer by (s)word ] wrote:

> [...]
    >+
    >+ Co do zdrowotnego to nawet sam opis pola w PIT5 nie pozostawia watpliwosci,

    Jeśli chodzi o zaliczenie składek społecznych jako społecznych (tj. nie
    jako kosztu w KPiR, a odliczanych na PIT-5) to IMO UoPDoOF:
    +++++
    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku[...] stanowi dochód [...]
    po odliczeniu kwot:
    [...]
    2) składek, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych:

    a) zapłaconych bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe,
    ***********
    chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujących,
    jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów,
    -----

    "Zapłaconych", czyli kasowo.
    Oczywiście mogą się pojawić wątpliwości jeśli ktoś składki społeczne
    zalicza w KUP. Jakiś czas temu Maddy wsparła się argumentem o zasadzie
    równego traktowania podatników - może znajdziesz ten post.

    Składki FP.... to ja poczekam aż ktoś inny coś wymyśli :)

    >+ Pozdro,

    wzajem - Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-23 11:13:48
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

> [...]
    > zalicza w KUP. Jakiś czas temu Maddy wsparła się argumentem o zasadzie
    > równego traktowania podatników - może znajdziesz ten post.

    Tego akurat nie znalazlem, ale znalazlem inne posty jak rowniez opinie w US
    powolujace przepisy

    Art22 (...) 5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe)
    koszty uzyskania przychodów objętych tymi księgami są potrącane tylko w tym
    roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania
    poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące przychodów
    roku podatkowego oraz określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania,
    które zostały zarachowane chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą
    się do przychodów danego roku podatkowego, chyba że zarachowanie ich nie
    było możliwe; w tym wypadku są one potrącalne w roku, w którym zostały
    poniesione .
    6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących podatkowe księgi przychodów I rozchodów, pod warunkiem że stale
    w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego roku
    podatkowego.(...)

    Powyzsze ma pozwalac na memorialowe rozliczanie wydatkow, czyli jesli mowimy
    o skladkach ZUS zaliczanych w KUP to skladki za grudzien 2002 zaplacone w
    styczniu 2003 mozna "zarachowac" w koszty grudnia 2002.

    Pozdro,

    Irek Makowski.

  • 10. Data: 2003-04-23 16:06:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, [ Fencer by (s)word ] wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Tego akurat nie znalazlem, ale znalazlem inne posty jak rowniez opinie w US

    Masz namiar na opinię US dotyczącą konkretnie memoriałowego
    zaliczania składek ZUS ? Jak nowa to powinien istnieć link :)
    Co do kosztów do których nie ma innych regulacji w ogóle to
    sprawa jest jasna. Ale co ma być np. dokumentem księgowym
    jeśli mielibyśmy przyjąć memoriałowe księgowanie ZUS: DRA ?

    pozdrowienia, Gotfryd