  • 1. Data: 2004-04-23 16:35:03
    Temat: składka na ubezp. społeczne a PIT-5
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    powiedzcie mi czy składke na ubezp. społeczne os. fizycznej prowadzacej
    działalność gosp. mozna zaksięgowac w 14/15 KPiR??

    wiem, ze odlicza sie od dochodu w deklracji PIT-5, ale zeby w koszty
    uzyskania przychodu wrzucac?, a tym samym zwiekszyc strate w firmie i miec
    większy odpis straty w zeznaniu rocznym??.
    Przeciez składke zus odlicza sie w roku zapłaty ...
    (nie mowię o pracownikach tylko o składce zus za pracodawce - osoby
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą)
    ktos sie ze mna spiera i chce wiedziec kto ma racje i jest taki pewny tego
    co mowi, że normalnie zgłupiałam... a jak jest to prawda to gdzie o tym
    mozna przeczytac, jakis artrykulik??

    Z góry dzięki
    Zulka

  • 2. Data: 2004-04-23 16:51:09
    Temat: Re: składka na ubezp. społeczne a PIT-5
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    miec
    > większy odpis straty w zeznaniu rocznym??.
    > Przeciez składke zus odlicza sie w roku zapłaty ...

    Jak ktoś wie, że będzie miał stratę na koniec
    roku i chce odliczyć składki od dochodu w PIT,
    to je po prostu "straci".
    Dlatego wtedy lepiej jest zaliczyć w koszty,
    możesz je "odzyskać" potem rozliczając stratę.
    A co do sposobu rozliczania, to jest wybór,
    albo tak albo tak.

  • 3. Data: 2004-04-23 17:29:00
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

> [...]
    > Dlatego wtedy lepiej jest zaliczyć w koszty,
    > możesz je "odzyskać" potem rozliczając stratę.
    > A co do sposobu rozliczania, to jest wybór,

    Nio to ja wiem, ze własnie o to jemu chodzi.

    A wiesz może gdzie jest ustawowo opisany ten przypadek, że tak mozna ...

    W PIt -5 jest napisane ze składke zus odlicza się od dochodu (czyli
    zsumowany przychód- zsumowane kup).

    Pozdrawiam,
    zulka

  • 4. Data: 2004-04-23 18:36:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > A wiesz może gdzie jest ustawowo opisany ten przypadek, że tak mozna ...
    >
    > W PIt -5 jest napisane ze składke zus odlicza się od dochodu (czyli

    W tym formularzu (PIT5) jak pamietam jest więcej napisane.
    Podana jest chyba nawet podstawa prawna.
    Przeczytaj dokładnie.
    Chyba art 26.13 , ale głowy nie dam

  • 5. Data: 2004-04-23 18:41:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Podana jest chyba nawet podstawa prawna.
    > Chyba art 26.13 , ale głowy nie dam

    Art 26.13a