  • 1. Data: 2004-04-23 14:06:42
    Temat: umowa zlecenie, rozliczenie - pytania
    Od: Jarek <j...@t...pl>

    Jak ma się rozliczyć student, który w 2003 roku miał jedną umowę
    zlecenie na kwotę nie przekraczającą 100zł? Czy wystarczy złożenie
    PITu-0?

    --
    Pozdrawiam, Jarek

  • 2. Data: 2004-04-24 08:12:18
    Temat: Re: umowa zlecenie, rozliczenie - pytania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Jarek j...@t...pl ...

    > Jak ma się rozliczyć student, który w 2003 roku miał jedną umowę
    > zlecenie na kwotę nie przekraczającą 100zł? Czy wystarczy złożenie
    > PITu-0?

    PIT-37 - otrzyma zwrot podatku choć w tym przypadku za dużo to nie będzie
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 3. Data: 2004-04-24 09:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2004, Budzik wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ PIT-37 - otrzyma zwrot podatku choć w tym przypadku za dużo to nie będzie

    No popatrz. A ja mniemałem że 100 zł to mniej niż 146 zł i dlatego
    powinno być opodatkowane (w 2003) ryczałtem wg. art. 30.1.3 w związku
    z czym nie powinno skutkować rozliczeniem rocznym.
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-24 14:17:32
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Jarek wrote:

    > Jak ma się rozliczyć student, który w 2003 roku miał jedną umowę
    > zlecenie na kwotę nie przekraczającą 100zł? Czy wystarczy złożenie
    > PITu-0?

    Dostałeś pit-8b / pit-11 od zleceniodawcy?
    Podejrzewam, że nie.
    Jeśli nie to się nie rozliczasz, bo nie ma z czego.

  • 5. Data: 2004-04-24 15:12:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > powinno być opodatkowane (w 2003) ryczałtem wg. art. 30.1.3 w związku
    > z czym nie powinno skutkować rozliczeniem rocznym.

    Wow, nie wiedziałem że tak jest, sorry. Te 146 to jest limit na miesiąc???
    I wtedy nie trzeba składać PIT-4? Jeżeli tak po jaką cholerę ja wypisywałem
    ostatnio zlecenie na 150 zł??? Kurde ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-04-24 15:18:21
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Budzik wrote:

> [...]
    > I wtedy nie trzeba składać PIT-4? Jeżeli tak po jaką cholerę ja wypisywałem
    > ostatnio zlecenie na 150 zł??? Kurde ;-)

    Limit jest od umowy.
    Umów zleceń poniżej 146 złotych (w 2003) nie sumuje się z innymi
    dochodami, nie wystawia się za nie pit-8b i odprowadza zryczałtowany
    podatek 20%.
    100 umów po 146 zł każda z jednym człowiekiem też dawało taki efekt.
    Mimo, że delikwent zarobił 14600 zł pit-8b mu się nie należał i o
    zwrocie podatku też mógł zapomnieć.

  • 7. Data: 2004-04-24 15:18:43
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> wrote in message
> [...]
    > I wtedy nie trzeba składać PIT-4? Jeżeli tak po jaką cholerę ja
    wypisywałem
    > ostatnio zlecenie na 150 zł??? Kurde ;-)

    jeżeli ostatnio, to raczej dobrze, że złożyłeś PIT-4, bo te dolne limity
    jednorazowych umów zniesiono od 01.01.2004 roku.

    Magda

  • 8. Data: 2004-04-24 17:44:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]

    Tak BYŁO. Do 31.XII.2003 :) "a nie jest i JUŻ nie pisze się..." :)

    >+ Te 146 to jest limit na miesiąc???

    Na umowę.

    >+ I wtedy nie trzeba składać PIT-4?

    Chyba jakiś inny się składało, nie pamiętam, bo nie miałem
    do czynienia :)

    >+ Jeżeli tak po jaką cholerę ja wypisywałem
    >+ ostatnio zlecenie na 150 zł??? Kurde ;-)

    A jak TERAZ to wszystko w porządku.
    Do ustawy dopisali z 80 stron nowego teksty, ale za to coś 4-5
    stron starego wycięli metodą "skreśla się artykuł...ustęp...punkt" :)
    I owe "małe zlecenia" też wycięli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-04-24 21:32:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > Do ustawy dopisali z 80 stron nowego teksty, ale za to coś 4-5
    > stron starego wycięli metodą "skreśla się artykuł...ustęp...punkt" :)

    Dzięki za wyjaśnienia. Możecie mi jeszcze podać wzór jak wyliczyć zaliczkę
    na podatek odumowy zlecenia dla osoby ubezpieczonej (nie student itp.)?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")